سردار طلایی گفت: امروز هوافضای ما نقش اول را در بازدارندگی و قطع طمع دشمن در تعرض به آب و خاک ما ایفا می‌کند که مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهدایی همچون طهرانی مقدم و بسیاری از عزیزان گمنام دیگر است.

مرتضی طلایی

سردار مرتضی طلایی، فرمانده اسبق انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به اعطای نشان فتح توسط رهبر معظم انقلاب به فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، اظهار کرد: این قابل انکار است که هوافضای ما در مقایسه با سایر حوزه‌های نیروهای مسلح ، پیشرفت موفقیت‌های خوبی داشته و نقش آن در بازدارندگی از تعرض و تهاجم دشمن نقش قابل توجهی بوده است.

وی ادامه داد: البته نمی‌توانیم سایر بخش‌ها نیروی دریایی، زمینی و یا زرهی را نادیده بگیریم اما آنچه که پیشران بازدارندگی دفاعی ما بوده و خودنمایی هم می‌کند که به چشم دشمن هم آمده است، قدرت هوافضاست، که این قدرت، در موارد مختلف تست شده و کارآمدی، توانمندی و اثربخشی خود را در بازدارندگی و پاسخ به تعارض دشمن نشان داده است.

سردار طلایی تصریح کرد: امروز هوافضای ما نقش اول را در بازدارندگی و قطع طمع دشمن در تعرض به آب و خاک ما ایفا می‌کند که مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهدایی همچون طهرانی مقدم و بسیاری از عزیزان گمنام دیگر است.

فرمانده اسبق انتظامی تهران بزرگ با اشاره به انگیزه توسعه قدرت هوافضا در کشور، گفت: یک پله عقب‌تر برویم و به دوران دفاع مقدس بازگردیم وقتی رژیم صدام شهرهای ما را موشک‌باران می‌کرد، این اقدام او به مراتب اثر روانی بیشتری برای مردم به نسبت عملیات‌های زمینی در مرزها داشت. حملات موشکی حتی در مقایسه با حملات هوایی هم تاثیرگذاری بیشتری داشتند.

وی افزود: از همان این نگاه و استراتژی برای توسعه قدرت هوافضای کشور هدفگذاری شد و نیروهای نخبه و رزمنده ما نگاهشان به سمت توسعه موشکی رفت و به فضل الهی تا جایی پیش رفتند که امروز در دنیا جزو کشورهایی هستیم که حرف اول را در این حوزه می‌زنیم.

سردار طلایی ادامه داد: مدال فتح که از سوی رهبر انقلاب به سردار حاجی زاده اهدا شد، برای تمام نیروهای هوافضاست، اگر از سردار حاجی‌زاده هم کسی این سوال را مطرح کند، همین پاسخ را خواهند داد چراکه سردار حاجی زاده نماد نیروهای گمنام و مخلصی است که عمر خود را برای پیشبرد صنعت موشکی به کار بردند و امروز نماد آنان (سردار حاجی‌زاده) توسط رهبر معطم انقلاب نشان فتح دریافت کرده است.

فرمانده اسبق انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این نشان افتخاری به تمام افرادی است که در سپاه پاسداران زحمت می‌کشند و موفقیت‌های موشکی ما مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست که باید به مجموعه هوافضا تبریک گفت که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفتند، امیدواریم این مدال انگیزه‌ای برای پیشرفت‌های بعدی شود.

کد خبر 888572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha