نشست "طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله" با حضور سید عباس عراقچی و برخی از سفرای خارجی مقیم در تهران دقایقی پیش آغاز شد.

نشست طوفان الاقصی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ صبح امروز (سه شنبه ۱۶ مهر) نشست "طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله" با حضور و سخنرانی سید عباس عراقچی، وزیر امور وزارت خارجه، برخی از سفرای خارجی و سایر مقامات کشوری در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست محمد حسن شیخ الاسلامی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه با گرامیداشت عملیات طوفان الاقصی و یاد همه شهدای مقاومت به ویژه سید حسن نصرالله گفت: عملیات طوفان الاقصی به عنوان اقدامی مشروع و مطابق با عقل و وجدان بشری و اصول مسلم بین الملل در تاریخ همه جنبش های ازادی خواه نقطه عطفی بی بدیل به شمار می‌رود.

وی افزود: آثار و پیامدهای این رویداد چنان ژرف ارزیابی میشود که حتی اندیشمندان این اثار را عامل تعیین کننده نظم منطقه ای در غرب اسیا ارزیابی میکنند. اینک یکسال پس از این رخداد تاریخی که در پرتو مجاهدت های رزمندگان اسلام به دست امده و به رغم صدمات ناشی از آن که بخشی از آن شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر و تخریب گسترده ساختمان ها در فلسطین و لبنان سربلند و شهادت چهره های درخشانی چون شهید هنیه و سید حسن نصرالله، بی تردید محور مقاومت از دیگر زمان مصمم تر و قوی تر است.

شیخ الاسلامی ادامه داد: ایران با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب با قدرت و برای همیشه همراه رزمندگان جبهه مقاومت ایستاده و آماده است هر اقدام نابخردانه رژیم را با قدرت پاسخ گوید.

وی خاطرنشان کرد: این حقیقت که به گفته رهبر انقلاب ما در انجام وظایف خود نه تعلل میکنیم و نه شتاب میکنیم گویاترین بیان کنش ما است.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: صبر و بردباری ایران در قبال درنده خویی رژیم و اقدامات سبوعانه تجلی رفتار مسیولانه است. چنانچه که پاسخ کوبنده وعده صادق جلوه‌ای از این رفتار مسئولیت آمیز است.

روز گذشته هفتم اکتبر اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی از سوی جنبش مقاومت فلسطین حماس بود که پس از آن شکست‌های متعددی به لحاظ نظامی و امنیتی به رژیم صهیونیستی وارد آمد.

همایش «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله»  | عراقچی: می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس و تیررس ما قرار دارد

عراقچی: در انجام پاسخ نه تعجیل می‌کنیم و نه تعلل

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری گفتند عملیات طوفان الاقصی تجربه‌ای تلخ و شکستی سنگین را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد؛ شکستی که جبران‌ناپذیر است.

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» در همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله» گفت: امروز مسئله فلسطین به مسئله اول دنیا تبدیل شده است.

وی گفت : امروز دستان مقاومت اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله نرم افزار و سخت‌افزار پرتوان است.

جریان مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست

عراقچی همچنین تصریح کرد: جریان مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست.

با تمام قوا پشت مقاومت خواهیم ایستاد

وزیر خارجه به سفر اواخر هفته گذشته خود به بیروت اشاره کرد و گفت: پیام این سفر واضح بود. پیام آن این بود که با تمام قوا پشت مقاومت خواهیم ایستاد.

عراقچی گفت: به رژیم صهیونیستی می‌گوییم که اراده ایران را آزمایش نکنند و هرحمله‌ای که به ایران صورت بگیرد، پاسخ ما پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود.

هر حرکتی را با دقت رصد و بررسی می‌کنیم

وی تاکید کرد: ما هر حرکتی را با دقت رصد و بررسی می‌کنیم و در انجام پاسخ نه تعجیل می‌کنیم و نه تعلل.

هر گونه حمله با پاسخ محکم‌تر روبه‌رو می‌شود

عراقچی در این همایش تاکید کرد: هر گونه حمله‌ای از سوی رژیم صهیونسیتی به تاسیسات زیر بنایی ایران با پاسخ محکم‌تر روبه‌رو می‌شود.

می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس و تیررس ما قرار دارد

وزیر خارجه همچنین در سخنان خود گفت: دشمنان ما می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس و تیررس ما قرار دارد. آنها قدرت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند.

عراقچی همچنین در این نشست با تاکید بر عهد و پیمان دولت چهاردهم در دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین و جریان مقاومت گفت: انجام «عملیات وعده صادق ۲ و ۱ » از سوی نیروهای مسلح عزم و اراده ایران را نشان داد که هرگونه اقدام تجاوزکارانه با پاسخ ایران مواجه خواهد شد.

همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله » صبح روز سه‌شنبه با حضور وزیر امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه برگزار شد.

کد خبر 888752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 2
    جناب عراقچی ، هرچه میتوانید از ظریف دوری کنید ، تا دشمن بر شما طمع نکند