نگرانی از وقوع زلزله بزرگ تهران به یکی از مهم ترین دغدغه‌های مدیران و مسئولان کشوری و شهری پایتخت تبدیل شده است. در همین راستا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد "سامانه هشدار سریع زلزله" در شهر تهران را مهم‌ترین کار مدیریت شهری دوره ششم دانست.

علی آقامحمدی

همشهری آنلاین: علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بازدید از دستاوردهای شهرداری تهران در "نمایشگاه شهر پایدار" گفت: معتقدم ایجاد سامانه هشدار سریع زلزله را می‌توان مهم‌ترین کار شهرداری تهران دانست و اگر شهرداری بخواهد ارائه‌ای از دستاورد خود به مردم در یک کلمه داشته باشد همین یک سامانه کافی است تا مردم اذعان کنند که شهرداری هم جان مردم را دیده و هم موضوعات مهم دیگر را انجام داده است.

او تاکید کرد: مردم باید بیشتر با این دستاورد و نحوه کار آن آشنا شوند. ایجاد این سامانه کار بسیار خوبی است و پیاده سازی اجرایی آن در میان مردم کلیدی ترین اقدام ممکن است؛ حتی اگر این فرهنگ سازی چندین سال طول بکشد.

آقامحمدی لازمه اجرای این اقدام را همراهی دستگاه های مختلف دانست و افزود: «مردم باید بدانند زمانی که هشداری اعلام شد، از چه کسی تبعیت کنند و چه اقدامی را انجام دهند و می بایست برای اجرایی شدن این اقدام، صدا و سیما در چند روز متوالی و در چندین نوبت در هر روز به معرفی سامانه و اقدامات لازم در زمان دریافت هشدار بپردازد تا همه در جریان وجود و نحوه عملکرد آن قرار گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پراکندگی اطلاعات در موضوعات مختلف، عنوان کرد: باید دستورالعمل وظایف همه دستگاه‌ها در قالب یک سند ملی به تصویب برسد تا تکلیف همه دستگاه‌ها مشخص شود و ما نیز پذیرای بررسی این سند هستیم.

با فعال شدن سامانه هشدار سریع زلزله، امکان ارسال هشدار زلزله تا ۱۲ ثانیه قبل از وقوع برای مردم پایتخت وجود دارد.

کد خبر 888875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha