سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

عملیات وعده صادق 1 و 2 یک نقطه عطف در میزان توانمندی و قدرت ایران بود. همه دنیا دید که ایران می تواند رژیم مدعی و مورد حمایت امریکا را به طرفه العینی موشکباران کند و کاری هم از گنبد آهنین ساخته نیست.

هنر-طوفان الاقصی

به گزارش همشهری آنلاین، حسام الدین برومند؛ تحلیلگر: یکم. طبیعی است و جز این هم انتظار نیست که دشمنان جمهوی اسلامی ایران، در هر برهه و بزنگاهی تلاش می کنند نقشه جدیدی علیه ما داشته باشند و برای اجرای این نقشه هم سناریوهای متعددی را طراحی نمایند. تجربه 45 سال گذشته نشان می دهد دشمنان ما از همان ابتدای انقلاب اسلامی، نقشه ذهنی مشخصی داشته اند تا انقلاب ایران پا نگیرد و صدای آن شنیده نشود. جالب است که مطبوعات عربی در همان اوایل انقلاب اسلامی پیرامون قدرت انقلاب ایران و تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی دنیا نوشته بودند: « انّ الخمینی حیّر الشرق و ازعج الغرب و احرج العرب و شَغَل العالم».( خمینی شرق را شگفت زده کرد، غرب را به لرزه انداخت، عرب را در تنگنا افکند و خود مساله روز جهان گشت). این فقط تحلیل مطبوعات عربی نبود، دشمنان ملت ایران بیش از همه دریافته بودند که انقلاب اسلامی از ظرفیت و توانی برخورداراست که می تواند برای قدرت های سلطه گر، خطرآفرین باشد. برای همین بود که به فاصله کمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه «سیاست مهار» ایران اسلامی را در پیش گرفت.

«حمله نظامی»، «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی»، «جنگ نرم»، «تحریم های وحشیانه اقتصادی»، «پرونده سازی هسته ای»، «فشارهای حقوق بشری»، «عملیات های روانی و رسانه ای برای فتنه،آشوب و اغتشاش»، «تقویت و تجهیز رژیم جنایتکار صهیونیستی» و «استفاده از مکانیسم های سازمان ملل برای انفعال و انزوای ایران»، از جمله محورها و سناریوهای اصلی «سیاست مهار» جمهوری اسلامی بوده است. با همه این اقدامات علیه ایران اسلامی، نقشه ذهنی دشمن برای آنچه که مهارایران نامیده بودند، محقق نشده است؛ چرا؟ چون امروز ایران اسلامی در تمام ابعاد قابل مقایسه با سال 57 نیست و پیشرفت و قدرت ایران، محسوس و مشهود است. به عنوان نمونه اندیشکده « هوور» که یک نهاد تحقیقاتی واقع در دانشگاه «استنفورد» در ایالت کالیفرنیای امریکاست در اردیبهشت سال گذشته در تحلیلی از جمهوری اسلامی به عنوان « دشمن رام نشدنی» امریکا یاد کرد و صراحتا نوشت؛ سیاست مهار ایران دچار فروپاشی شده است.

دوم. عملیات وعده صادق 1 و 2 یک نقطه عطف در میزان توانمندی و قدرت ایران بود. همه دنیا دید که ایران می تواند رژیم مدعی و مورد حمایت امریکا را به طرفه العینی موشکباران کند و کاری هم از گنبد آهنین ساخته نیست. در واقع، ایران دست برتر را در صحنه درگیری دارد و معادلات و محاسبات صهیونیست ها را برهم زده است و از همه مهم تر آنچه قدرت های غربی، سیاست مهار ایران نامیده بودند نه تنها شکست خورده بلکه اکنون به بایگانی رفته است. اکنون سوال کلیدی این است که نقشه ذهنی دشمن در پسا وعده صادق علیه ایران چیست؟ دشمنان ما چه سازی کوک می کنند و کدام نقطه را نشانه خواهند گرفت؟ شواهد و قرائن نشان می دهد که دشمنی که ابعاد قدرت و اقتدار ایران را در بزنگاه حساس کنونی دیده است، بدون شک به نقطه قوت جمهوری اسلامی حمله و هجمه خواهد کرد و نقطه قوت جمهوری اسلامی، همان نیرو و انگیزه قدرتمند دینی و انقلابی است که «مقاومت» را خلق کرده است و ابرپروژه غرب برای تشکیل خاورمیانه امریکایی را بر باد داده است.

بنابر یک احتمال پررنگ، نقشه ذهنی دشمن این است که انگیزه انقلابی را در جمهوری اسلامی به محاق ببرد، مقوله مقاومت را به حاشیه بکشاند و با لطایف الحیل و فضاسازی جدید، ایران را به بازی مذاکره و سازش سوق بدهد و شمشیر موشکی ما را کُند کند. وعده صادق 1و 2 نشان داد که ایران اسلامی به نقطه ای رسیده است که هیچ قدرتی درباره حمله به آن، ریسک نخواهد کرد و اگر رژیم صهیونیستی هم با جنون و خارج ازعقلانیت تصمیم بگیرد قطعا ضربات ویرانگری دریافت می کند که ساقط شدن آن را تسریع خواهد کرد. مهم این است که به همه سناریوهای دشمن باید دقیق و عمیق فکر کرد و باید هوشیار بود تا دشمن طبق نقشه ذهنی خودش بر ذهن مسئولان ما عملیات روانی نکند. امروز جمهوری اسلامی هم با قدرت توانسته برای منافع ملی خودش بجنگد و هم در سمت درست تاریخ بایستد و زیر بار زور نرود و اینجاست که دشمن می خواهد این معادله را عوض کند.

کد خبر 888921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha