شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: با شروع فصل جدید لالیگا، امشب همه می‌توانند چهره جدید رئال مادرید را ببینند که میزبان دپورتیوولاکرونیا خواهد بود.

 با وجود قهرمانی سه‌جانبه بارسلونا در فصل گذشته، همه اخبار تابستانی فوتبال اسپانیا پیرامون رئال‌‌مادرید بود. فلورنتینو پرس در بازگشت به صندلی ریاست باشگاه محبوبش، با خرید تعدادی از ستارگان بزرگ فوتبال جهان، پروژه کهکشانی‌های 2 را کلید زد. کاکا و کریستیانو رونالدو، برنده دو توپ طلای اخیر و همچنین کریم بن‌زما و ژابی آلونسو با هزینه 258 میلیون یورویی پرس، حاضر شدند پیراهن سفید رئال‌مادرید را به تن کنند.

با این وجود مانوئل پلگرینی، سرمربی فصل گذشته ویارئال وظیفه دشواری دارد و باید از این گروه پرستاره، تیمی بسازد که به برتری تیم رویایی بارسا در فوتبال اسپانیا و اروپا پایان دهد. رئال‌مادرید که با نظر این مربی اهل شیلی با آرایش 2-2-2-4 بازی خواهد کرد، هر چند در بازی‌های دوستانه به پیروزی‌های پر گلی رسیده، ولی هنوز تا ارائه یک فوتبال روان و هماهنگ فاصله دارد. رونالدو با روزهای اوجش فاصله دارد و کاکا هنوز در این ترکیب جانیفتاده است. په‌په، مدافع پرتغالی هم در 4 بازی نخست فصل محروم است.

رئال‌مادرید با وجود اینکه فصل گذشته تیم خیلی خوبی نداشت با 7 امتیاز برتری نسبت به سویا به رتبه دوم رسید. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود که جنگ قهرمانی در فصل جدید تنها بین دو قطب سنتی فوتبال اسپانیا باشد و سایر مدعیان برای رتبه‌های سوم به بعد تلاش کنند.

سیاست جدید رئال‌مادرید و خریدهای گران‌قیمتش، بحث‌‌های زیادی را در فوتبال اسپانیا و اروپا به وجود آورد و مخالفانی هم داشت که خوان‌لاپورتا و روزنامه‌های کاتالونیایی در راس آن بودند. این در حالی است که رئیس بارسا در فصول اخیر، خریدهای گران‌قیمت زیادی داشته و تابستان امسال هم برای خرید زلاتان ابراهیموویچ بیش از 70 میلیون یورو هزینه کرد. لاپورتا حاضر شد برای خرید این مهاجم سوئدی بیش از 45 میلیون یورو به اضافه ساموئل اتوئو را به اینتر بدهد.

هر چند برخی این را بدترین تجارت تاریخ فوتبال می‌دانند، ولی بارسا معتقد است که با این کار توانسته همزمان با حل یکی از مشکلات ریشه‌دار تیمش، یک مهاجم بزرگ هم بخرد که می‌تواند در روزهای سخت امکان استفاده از بازی هوایی را هم به آنها بدهد. این در حالی است که اتوئو در پنج سال گذشته بیش از هر مهاجمی در فوتبال اسپانیا گل زده و در دو فینال بارسا در لیگ قهرمانان هم زننده گل اول این تیم بوده است.

نگرانی گواردیولا

ماکسول، مدافع چپ برزیلی و چیگرینسکی مدافع شاختار، دیگر خریدهای تابستانی بارسا به شمار می‌روند. با این وجود بارسلونا در تیمش تنها 20 بازیکن دارد و این وضعیت گواردیولا را نگران می‌کند. اما نباید فراموش کرد که بارسا یک تیم دارد در حالی که رئال باید یک تیم بسازد. زلاتان ابراهیموویچ هم معتقد است که رئال به خاطر خریدهای پرسروصدایش تحت فشار بیشتری نسبت به بارسا قرار دارد: «آنها بازیکنانی خریده‌اند تا برای پیروزی و ساختن یک تیم قهرمان تلاش کنند، در حالی که من به یک تیم قهرمان پیوسته‌ام. شما نمی‌توانید این کار را در 24 ساعت، یک هفته یا یک ماه انجام دهید. شما به زمان نیاز دارید.»

سویا، تیم سوم فصل گذشته هم آلوارو نگردو را به عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه از رئال‌مادرید خریده است. با این وجود این تیم برای حفظ این رتبه رقیبان سرسختی دارد. آتلتیکومادرید که توانسته فورلان، آقای گل فصل گذشته و آگرو دو مهاجم خطرناکش را حفظ کند و ویارئال که نیلمار برزیلی را به عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه جایگزین نیهات کرده، می‌توانند سویا را در راه رسیدن به حفظ پله سوم ناکام کنند.

کد خبر 88903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز