چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

در شرایطی که دریای سرخ یکی از مسیر های اصلی تردد کشتی ها بود تازه ترین آمار ها نشان می دهد که تجارت از طریق این آبراهه مختل شده است.

یمن - خلیج عدن - دریای سرخ

به گزارش همشهری آنلاین، دریای سرخ که زمانی ۱۰درصد از کل تجارت دریایی جهانی را به‌خود اختصاص داده بود، با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه با کاهش شدید ترانزیت مواجه شد به‌طوری که مجموع ترانزیت کشتی‌ها در دریای سرخ اکنون ۵۶درصد کاهش یافته است.

بزرگ‌ترین کارخانه ابرتراشه جهان ساخته می‌شود

فاکسکان سرگرم ساخت بزرگ‌ترین تاسیسات تولیدی جهان برای ساخت تراشه «جی‌بی‌۲۰۰» انویدیا است.فاکسکان بزرگ‌ترین تولیدکننده آیفون اپل در جهان است و این کارخانه را قرار است با همکاری انویدیا احداث کند.

کسری بودجه ترکیه به مرز ۴۸میلیارد دلار رسید

وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه اعلام کرد: تراز نقدی خزانه‌داری ترکیه در دوره ژانویه تا سپتامبر ۱.۵۴تریلیون لیره ترکیه معادل ۴۷.۸میلیارد دلار کسری داشته است. این موضوع منجر به رشد تورم و کاهش ارزش لیر شده است.

بورس‌های چین رکورد زدند

به‌دنبال اعلام برنامه‌های جدید دولت چین و ارائه بسته‌های محرک جدید بازارهای سهام در چین افزایش یافتند به‌طوری که شاخص سی‌اس‌ای۳۰۰ نزدیک به ۱۱درصد رشد کرد و شاخص‌ بورس‌های شانگهای و شنژن نیز به‌شدت صعود کردند.

نفت عقب نشینی کرد

قیمت هر بشکه نفت خام که بعد از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل روند صعودی به‌خود گرفته بود دیروز عقب‌نشینی کرد به‌طوری که قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱.۶درصد کاهش، به ۷۹دلار و ۶۲سنت رسید.قیمت نفت وست تگزاس نیز ۱.۷درصد افت کرد.

توقف خرید طلا از سوی چین

آمارها نشان می‌دهد بانک مرکزی چین به‌دلیل افزایش قیمت طلا فعلا برای خرید طلا دست نگه داشته است. این بانک در طول چند سال گذشته به‌طور متناوب در حال خرید طلا بود. بانک مرکزی چین بزرگ‌ترین خریدار طلا در جهان است.

عذرخواهی سامسونگ برای سود مأیوس‌کننده

سامسونگ الکترونیکس هشدار داد سود ۳ماهه این شرکت ممکن است ضعیف‌تر از انتظارات بازار باشد و برای عملکرد مایوس‌کننده خود عذرخواهی کرد.این کاهش سود به‌دلیل آن است که این شرکت در کورس رقابت برای تولید تراشه‌های پیشرفته عقب مانده است.

دستور قاضی آمریکایی برای شکستن انحصار گوگل‌پلی

یک قاضی آمریکایی روز دوشنبه به گوگل دستور داد کسب‌وکار اپلیکیشن موبایل خود را اصلاح و برای کاربران اندروید، گزینه‌های بیشتری برای دانلود برنامه و پرداخت پول درون برنامه‌ای، فراهم کند.

کد خبر 889034
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha