سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

«دونالد ترامپ»،  نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با لفاظی های ضد مهاجرتی  مدعی شد که هزاران مهاجر با محکومیت قتل در آمریکا وجود دارند.

ترامپ

همشهری آنلاین: ماجرای ژن خوب و بد این بار در آمریکا خبرساز شده است. آن هم زمانی که «دونالد ترامپ»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با لفاظی های ضد مهاجرتی مدعی شد که هزاران مهاجر با محکومیت قتل در آمریکا وجود دارند که «ژن های بد» را در آمریکا پخش می کنند. او گفت ۱۳ هزار قاتل از مرزهای باز آمریکا عبور کرده اند و به باور من یک قاتل در ژن‌های آنهاست، در واقع ما در حال حاضر ژن های بد زیادی در کشورمان داریم.

در عین حال، این نخستین بار نیست که ترامپ به اظهارنظر جنجالی درباره مهاجران در آمریکا می پردازد، بلکه او در مواقع مختلفی اظهاراتی پر سر و صدا را درباره مهاجران به زبان آورده است:

خوردن حیوانان خانگی توسط مهاجران: ترامپ در جریان مناظره با «کامالا هریس»، نامزد دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که مهاجران غیرقانونی در اسپرینگ فیلد اوهایو، حیوانات خانگی مردم آمریکا را می‌دزدند و می‌خورند. او گفت: آن‌ها سگ می‌خورند. آن‌ها حیوانات خانگی مردم را که آنجا زندگی می‌کنند، می‌خورند .

چاله مستراح: ترامپ در زمانی که قدرت را به عنوان رئیس جمهور آمریکا در دست داشت، در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برگزار شد، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، ادعا کرده بود که چرا این مردم از کشورهایی که چاله مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا همچنین افزوده بود که او ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند.

همه را اخراج می‌کنم: ماه گذشته «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری پیشین آمریکا که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ نیز شده است، با گفتن اینکه مهاجرانِ فاقد مدارک قانونی «نژاد کشور ما را فاسد می‌کنند» الفاظی را تکرار کرد که پیش‌تر به عنوان بیگانه‌هراسی و شباهت آن به الفاظ نازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود.

حیوان خواندن مهاجران: در فروردین ماه امسال نیز دونالد ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی، مهاجرانی را که به صورت غیرقانونی به آمریکا آمده‌اند «حیوان» خواند و گفت آن‌ها خشونت را همراه خود به ایالات متحده می‌آورند.

کد خبر 889042
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 0
    خخخخخ ژن های خوب ایران را بفرستید آمریکا ژن بدها را تبدیل به ژن خوب کنند