صابر فیضی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: مبلغ و میزان افزایش یافته تعرفه مشخص نیست.
فیضی همچنین درباره بحث اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده و برروی بحث متدولوژی و نحوه محاسبات در حال بحث و بررسی با ایرانسل هستیم که مبلغ آن مشخص نیست و فعلا بحث برروی روش محاسبه میزان این تعرفه است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پیش از این به خبرنگار ایسنا گفته است: در حال حاضر افزایش تعرفهای درباره مکالمات تلفن ثابت اعلام و مطرح نکردیم و پیشنهادی هم در این زمینه نداریم اما اگر قرار باشد پیشنهادی در این راستا ارایه دهیم تعرفه قیمت تمام شده هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت یعنی همان پنج تومان را مطرح میکنیم.
به گفته فیضی در برنامهی سوم توسعه افزایش ناچیزی در رابطه با تعرفه مکالمه تلفن ثابت داشتیم و تقریبا تا سال 83 سالانه رقم ناچیزی یعنی حدود 10 درصد افزایش تعرفه مکالمه اعمال میشد که از سال 83 نیز این تعرفه ثابت ماند.
وی با بیان این که قیمت تمام شده هر دقیقه تماس از طریق تلفن ثابت به ثابت پنج تومان است تصریح کرده است: در حال حاضر این تعرفه برای هر دقیقه مکالمه به طور متوسط 19 ریال محاسبه میشود و مابهالتفاوت آن را خود شرکت مخابرات ایران تقبل کرده و میپردازد و درواقع شرکت مخابرات ایران هزینههایش را به صورت گلوبال دیده و یکسان در نظر میگیرد