بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز پنجشنبه (۱۹ مهر) و جمعه (۲۰ مهر) در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و مناطق شرقی استان فارس در ساعات عصرگاهی رگبار و رعد و برق  همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

تصاویر بارش باران پاییزی در تهران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز پنجشنبه(۱۹ مهر) ادامه ناپایداری هوا در مناطقی که گفته شد، شدت بیشتری دارد. هشدار سطح نارنجی هواشناسی نیز امروز (۱۹ مهر) برای جنوب غرب کرمان و شمال هرمزگان صادر شده‌است که با احتمال مخاطراتی از جمله طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه همراه است.»
کبری رفیعی افزود: «امروز (۱۹مهر) و جمعه (۲۰ مهر) برای غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.»
رفیعی ادامه داد: «شنبه (۲۱ مهر) با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر به تدریج در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی بارش باران مورد انتظار است. یکشنبه(۲۱ مهر) علاوه بر این مناطق در مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد و شدت بارش‌ها در غرب سواحل بیشتر است. کاهش نسبی دما برای گیلان و اردبیل در پی خواهد داشت.»
نوسانات دمایی تهران بین ۲۸ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
۵ روز آینده چه مناطقی بارانی است؟
سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شد | سامانه پاییزی در کدام استان‌ها فعال است؟

کد خبر 889317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha