رسانه‌های رژیم صهیونیستی در یک اقدام؛ از آیت‌الله العظمی سیستانی به عنوان هدف ترور خود نام برده و عکس ایشان را کنار سایر بزرگان شیعه و مقاومت نظیر رهبر معظم انقلاب، شیخ نعیم قاسم، سردار قاآنی و.. قرار دادند.

سیستانی

به گزارش همشهری آنلاین؛ حسین آجرلو کارشناس مسائل منطقه و اسرائیل: رسانه‌های رژیم صهیونیستی در یک اقدام؛ از آیت‌الله العظمی سیستانی به عنوان هدف ترور خود نام برده و عکس ایشان را کنار سایر بزرگان شیعه و مقاومت نظیر رهبر معظم انقلاب، شیخ نعیم قاسم، سردار قاآنی و.. قرار دادند. در این بین ملاحظه دو نکته قابل توجه است. اول آنکه در رژیم صهیونیستی رسانه‌ها چندان ذیل سیاست‌های دولتی نیستند و احتمال دارد چنین اقدامی صرفا از سوی بخشی از تندروهای اسرائیلی صورت گرفته باشد. از این رو نمی‌توان در نظر داشت که به شکل قطعی و صددرصد رژیم صهیونیستی قصد دارد تا در آینده آیت‌الله سیستانی را ترور کند.

اما با این اوصاف دلایلی می‌تواند وجود داشته باشد که در آینده اسرائیل به صمت ترور و به شهادت رساندن آیت‌الله العظمی سیستانی حرکت کند. مهم‌ترین این دلایل این است که آیت الله سیستانی پس از شهادت سیدحسن نصرالله؛ دو بیانیه در قامت اعلام بسیج عمومی صادر کرد. این بیانیه‌ها در ادبیاتی ملایم‌تر شبیه به چیزی بود که ایشان در باب هجوم تروریست‌های داعشی صادر کردند و نتیجه آن تشکیل مقاومت عراق؛ موسوم به حشدالشعبی شد.

بعد از این بیانیه‌ها بود که حجم قابل توجهی از کمک‌های مردمی و دولتی عراق متوجه لبنان شد و حتی مقاومت عراق نیز برخی از مواضع صهیونیستی را مورد حمله خود قرار داد که تلفات قابل توجهی هم از صهیونیست‌ها گرفت. از این رو شاید برای اسرائیلی‌ها وجود شخصی چون آیت‌الله سیستانی و حمایت‌هایش از مردم فلسطین و لبنان تبعات سختی برای صهیونیست‌ها داشته باشد. چیزی که مشخص است این است که در حال حاضر مردم عراق با حجم گسترده‌ای حمایت خود را از لبنان و مقاومت ابراز داشته‌اند و وجود شخصی چون آیت‌الله سیستانی به عنوان رهبر این شیعیان می‌تواند او را به عنوان یک هدف قلمداد کند.

البته باید در نظر داشت که اسرائیل در این مقام دست به یک اشتباه بزرگ زد که ناشی از جهل آنان نسبت به جامعه و جایگاه مرجعیت عراق است. در اصل این کار نه تنها عراقی‌ها را به عقب باز نمیگرداند بلکه خشم آنان نسبت به صهیونیست‌ها را نیز بیشتر می‌کند. ضمن اینکه شاید صهیونیست‌ها قصد دارند به نوعی با پیش کشیدن نام آیت‌الله سیستانی اختلافی را بین جبهه مقاومت دراندازند. گفتنی است که اساسا اسرائیلی‌ها از قدیم و از دهه 70 مکررا این را بیان می‌کردند که شیعیان دشمنان حقیقی آن‌ها هستند و همواره مانع کارشان خواهند شد.

کد خبر 889379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    8 6
    اگر مراجع حکم جهاد بدند نهایت یک ماهه سفره صهیونیست ها جمع شده هیچ زیر سفره شون هم انداختیم رو بند سیاست مداران ابله تروریست اسرائیل و آمریکا مواظب باشند طرف مراجع نروند که دنیا را رو سرشون خراب میکنیم