دربار پادشاهی عربستان از تکمیل آزمایش های پزشکی پادشاه این کشور پس از ابتلا به عفونت ریه و بهبودی وی خبر می دهد.

سلمان بن عبدالعزیز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شفقنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دربار پادشاهی این کشور شامگاه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که ملک «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» آزمایش های پزشکی به دلیل ابتلا به عفونت ریه را به اتمام رسانده و بهبود یافته است.

این در حالی است که دربار پادشاهی عربستان پیشتر نیز در بیانیه کوتاه دیگری اعلام کرده بود که پادشاه این کشور شامگاه یک شنبه هفته جاری و بنا به توصیه درمانگاه سلطنتی، برخی آزمایش های پزشکی را به دلیل عفونت ریه انجام می دهد.

شایان ذکر است که این نخستین بار نیست که برای ملک سلمان به دلیل مشکلات جسمانی، آزمایش های پزشکی انجام می شود، جایی که در ماه مه گذشته نیز دربار پادشاهی عربستان اذعان کرده بود که وی از درجه حرارت بالا و درد در مفاصل رنج برده و در درمانگاه سلطنتی در کاخ «السلام» شهر جده در غرب این کشور تحت برخی معاینات قرار گرفته است.

دربار پادشاهی عربستان که در ماه آوریل سال جاری میلادی تایید کرده بود که پادشاه این کشور برای انجام برخی آزمایش های معمول پزشکی، در یکی از بیمارستان های شهر جده بستری شده، در ماه مه سال ۲۰۲۲ نیز از بستری شدن یک هفته ای وی در یکی از بیمارستان های این شهر ساحلی برای انجام برخی آزمایش های پزشکی از جمله کولونوسکوپی خبر داده و تاکید کرده بود که نتیجه آنها خوب بوده است.

پادشاه عربستان در ماه مارس سال ۲۰۲۲ نیز برای انجام برخی آزمایش های پزشکی و تعویض باتری ضربان ساز قلب (پیس میکر) در یکی از بیمارستان های شهر ریاض، پایتخت این کشور بستری شده بود در حالی که در ژوئیه سال ۲۰۲۰ برای وی عمل برداشتن کیسه صفرا (کوله‌سیستکتومی) انجام شده و در سال ۲۰۱۰ نیز تحت عمل جراحی برای درمان فتق دیسک ستون فقرات قرار گرفته بود.

کد خبر 889425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha