دادگاه پس از بررسی پرونده قتل فجیع یک دندانپزشک به دست برادرش که او نیز پزشک است و نیز منشی او، برای آنها حکم قصاص، حبس، شلاق و پرداخت دیه صادر کرد.

قتل - خونریزی - خون

به گزارش همشهری آنلاین، متهمان پاییز سال گذشته به اتهام قتل یک دندانپزشک دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند. متهم اصلی پرونده که خودش نیز پزشک بود در دادگاه سعی داشت اتهام قتل را به گردن منشی‌اش بیندازد اما با توجه به شواهد و مدارک و مستندات موجود قضات شعبه ۱۰ دادگاه کیفری وی را به قصاص محکوم کردند.

در ابتدای جلسه دادگاه پدر و مادر مقتول به جایگاه رفتند و عنوان کردند که به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستند و درخواست قصاص دارند و حتی در صورت اثبات و حکم قصاص برای هر دو نفر در صورت لزوم حاضر به پرداخت ما به‌التفاوت دیه هم هستند تا هردو نفر قصاص شوند.

سپس مرد میانسال در دادگاه در تشریح ماجرای قتل برادرش گفت: اختلاف من و برادرم بر سر ۴ میلیارد تومان پول بود. او مدام پولش را می‌خواست و من هم نمی‌توانستم این پول را پس بدهم. روز حادثه از منشی‌ام خواستم به عنوان ناشناس با او تماس بگیرد و به بهانه‌ای وی را به دفتر من بکشاند.

وی افزود: وقتی برادرم آمد منشی‌ام وحید او را با آمپول بی‌هوش کرد و بعد هم از او چک و سفته گرفتم که نتواند دیگر ادعایی در مورد پول داشته باشد. بعد هم من از دفتر خارج شدم و فهمیدم منشی‌ام او را کشته است برای پنهان کردن جسد او را مثله و تکه‌های جسد را در شهر رها کردیم.

در ادامه دادگاه اما منشی دکتر منکر قتل شد و گفت: خود دکتر برادرش را کشت و من فقط به او آمپول زدم تا بی‌هوش شود.

بدین ترتیب با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده دکتر را به اتهام قتل عمد به قصاص، به خاطر آدم‌ربایی به ۵ سال حبس، به خاطر اخذ سند به عنف به ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و به جرم جنایت بر میت به پرداخت یک‌دهم دیه کامل محکوم کردند.

همچنین منشی‌اش را از اتهام مشارکت در جنایت تبرئه و به خاطر معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس، به خاطر آدم‌ربایی و سرقت به ۴ سال و نیم حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کردند. وی همچنین به خاطر مشارکت در جنایت بر میت به پرداخت یک‌دهم دیه کامل محکوم شد.

کد خبر 889452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
    4 1
    چقدر بد ، واقعا خیلی بده که به خاطر مسائل مالی کار به اینجا بکشه ، حقش نبود برادری ، حداقل به خاطر پدر و مادرتون به هم احترام بگذارین ، حسادت رو راه ندین در قلب های خودتون ، اصلا با ایمان بگید برادرم یا خواهرم مال من رو بخوره بهتر از اینه که غریبه بخوره ، اون برادری که بدهکار بود و جنایت کرد واقعا هزار افسوس ، چرا با برادرت سر تسویه پول و شرایط مالی خودت و یک راهکار برای تسویه بدهی توافق نکردی ، خاک عالم ، برادرت هست بلاخره اگر نیت شما پاک می بود اون هم یک جوری قبول می کرد غریبه که نبود ...
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
      0 0
      چشم جناب