۲ مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که ایالات متحده بر این باور است که ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است.

برنامه هسته ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ اظهارات یک مقام ارشد دولت «بایدن» و سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا (ODNI) به اظهارات اوایل این هفته ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا اضافه شد که گفت ایالات متحده هیچ مدرکی ندیده است که ایران برعکس کرده و به دنبال سلاح هسته ای باشد.

سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این باره گفت: ارزیابی می‌کنیم که رهبر معظم ایران تصمیمی برای ازسرگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای که تهران در سال ۲۰۰۳ تعلیق کرده بود، نگرفته است. ارزیابی اطلاعاتی می تواند به توضیح مخالفت آمریکا با هرگونه حمله اسرائیل به برنامه هسته ای ایران کمک کند.

این مقام ارشد دولت «بایدن» اضافه کرد: ما همه داریم این فضا را به دقت رصد می‌کنیم.

کد خبر 889545
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین عبدالحمید TR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    2 2
    ایران باید در اسرع وقت به سلاح هسته ای دست یابد. نه برای استفاده، بلکه برای محافظت در برابر سلاح های هسته ای رژیم بی قانون و بی رحم اسرائیل. اسرائیل که هیچ قانون و وجدانی را به رسمیت نمی شناسد و به حرف های کسی اهمیت نمی دهد، صدها بمب اتمی در دست دارد. چرا اسرائیل که مرتکب انواع جنایات جنگی در مکان ناتوانی مانند غزه شده است، نباید از بمب اتم علیه ایران استفاده کند؟ اگر ژاپن در جنگ جهانی دوم بمب اتم داشت، آمریکا نمی توانست دو شهرش را با بمب اتم ویران کند.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    1 1
    ساخت بمب‌‌ اتم به جهت ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان، خواسته ملت ایران هست.
  • DK ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    1 1
    بدون بمب اتم آینده ای برایه ایران وجود ندارد