پایگاه آمریکایی التنف ۲ روز است که به دلیل ترس از عملیات مقاومت اسلامی در عراق، شاهد آماده باش زمینی و هوایی با گشت‌های زمینی در منطقه ۵۵ کیلومتری عراق است.

پایگاه آمریکایی «التنف»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منابع میدانی به المیادین نت تاکید کردند که «نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه التنف، در مثلث مرز سوریه، اردن و عراق، سلاح‌ها و تجهیزات بیشتری را با هدف تقویت آن به این پایگاه منتقل کرده و سامانه‌های تخصصی تجهیزات دفاع هوایی بیشتری را نصب کرده‌اند».

این منابع توضیح دادند که هدف از این تقویت «دستیابی به ۲ هدف است. اول: محافظت از پایگاه در برابر هرگونه حمله قابل پیش‌بینی مقاومت که در عرض یک هفته حدود ۶ حمله به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه انجام داد. دوم: کمک به اسرائیل برای اینکه از شدت حملات مقاومت عراق علیه خود در منطقه بکاهد».

این منابع با اشاره به اینکه «طرف آمریکایی عملا فعال‌سازی دستگاه‌های شناسایی ویژه نظارت بر پهپادها را با هدف رهگیری آن‌ها قبل از عبور از جنوب سوریه در جهت جولان اشغالی سوریه آغاز کرده است»، احتمال دادند «این اقدام پس از تشدید حملات مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در اراضی اشغالی سوریه و فلسطین  و کشته شدن 2 سرباز در یک حادثه هدف‌گیری صورت گرفته است.

این منابع پیش‌بینی کردند رژیم صهیونیستی طرفی بوده که از واشنگتن خواسته تا برای کاهش تاثیر حملات پهپادی از عراق مداخله و تلاش کند به فعالیت آنها به طور کامل پایان دهد.

پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه التنف ۲ روز است که شاهد هشدار زمینی و هوایی بوده و گشت‌های زمینی در منطقه‌ای در حدود ۵۵ کیلومتری در حال انجام است.

اعتقاد بر این است که دوربین‌های حرارتی اضافی در این منطقه برای تقویت سیستم‌های نظارتی آن نصب شده است.

همچنین آماده باش برای تلاش به منظور ردیابی پهپادی بوده که از داخل خاک عراق به سمت جولان اشغالی سوریه پرتاب شده بود و این پهپاد بدون اینکه رهگیری شود موفق به دور زدن منطقه اطراف ۵۵ کیلومتری و پایگاه التنف و دستیابی به هدف مورد نظرش شد.

کد خبر 889731
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha