اولین نشست شورای سیاستگذاری همایش اثرات آلودگی هوا بر جانبازان شیمیایی در ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری محیط‌زیست ایران، در این نشست که به‌منظور هماهنگی بین‌بخشی ارگان‌ها و سازمان‌های برگزارکننده همایش فوق برگزار شد، هادی حیدرزاده مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست در این زمینه گفت: بحث آلودگی هوا یکی از مشکلات جدی شهر تهران بوده که در فصل‌های پاییز و زمستان به‌دلیل وارونگی هوا و ورود ریزگردهای عربی از کشور عراق تشدید خواهد شد.

وی افزود: بیماران ریوی، سالمندان و کودکان با توجه به آلودگی هوا و هجوم ریزگردها بیشتر در معرض خطر هستند.حیدرزاده ادامه داد: تاکنون در زمینه تاثیرات سوئی که آلودگی هوا بر جانبازان شیمیایی می‌گذارد اقدامات جدی توسط دستگاه‌های متولی صورت نگرفته است.

همچنین مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی سازمان‌های متولی در بحث ارائه خدمات در حوزه جانبازان شیمیایی خواند و گفت: در این خصوص در نیمه دوم مهرماه سال‌جاری همایش جانبازان شیمیایی با رویکرد آلودگی هوا با همکاری دانشکده‌های علوم پزشکی دانشگاه‌های ایران، تهران و شهید بهشتی، اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، بنیادشهید و جانبازان تهران بزرگ و خبرگزاری حیات برگزار خواهد شد.

کد خبر 88991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز