سخنگوی شهرداری تهران از ادامه دار بودن مجموعه پویش‌های «امیدوافتخار» خبر داد و گفت: پروژه‌های بزرگی در صف افتتاح است.

عبدالمطهر محمدخانی

به گزارش همشهری آنلاین- نخستین پویش امید و افتخار مردادماه سال ۱۴۰۱ در قالب بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه شهری در مناطق مختلف پایتخت آغاز به کار کرد و در نخستین رویداد این پویش، پایانه سرپوشیده مترو اکباتان به عنوان بزرگترین مجموعه در غرب آسیا به بهره‌برداری رسید.

این پویش معمولا در اولین روز هر هفته در مناطق مختلف با افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی برگزار شده و بیش از ۲ سال قدمت دارد. عبدالمطهر محمدخانی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته بیش از ۱۴۰ رویداد مختلف در قالب پویش «امیدوافتخار» در بخش‌های شهری برگزار شده است گفت: اکنون این پویش به یک سیستم برای کنترل پروژه در معاونت‌های شهرداری تهران تبدیل شده و دفتر شهردار تهران ضمن تعریف پروژه‌های اولویت‌دار مبتنی بر سیاست‌های کلان و مصوبات شورا، زمان‌بندی و روند اجرای آنها را از لحاظ کیفی و کمی تحت کنترل دارد.

او با بیان اینکه پروژه‌های افتتاح‌ شده در قالب امیدوافتخار ناظر به وجوه مختلف مدیریت شهری است افزود: به تازگی آیین الحاق بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده از تولیدکننده‌های داخلی در چارچوب این پویش و مرتبط با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد یا در ماه محرم و صفر، آیین‌های متعدد و بزرگ فرهنگی مثل «محرم شهر» یا نمایشگاه «سرزمین‌ تمدن‌ها» در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این قالب برگزار شد.

افتتاح پروژه های کلان

محمدخانی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در رویداد امیدوافتخار در مقیاس منطقه‌ای و برخی فرامنطقه‌ای است گفت: کلان‌پروژه‌های فراوانی در ۲ سال گذشته در قالب این پویش تکمیل و تقدیم شهروندان شده که می توان به افتتاح و بهره‌برداری از پنج ایستگاه به‌ همراه ۱۱ کیلومتر خطوط تونلی در خط ۶ و ۷ مترو تهران اشاره کرد که در پنجاهمین رویداد امیدوافتخار با حضور رییس‌جمهور شهید، تقدیم شهروندان تهرانی شد.

محمدخانی در باره پروژه‌های عمرانی بزرگی که در قالب رویداد «امیدوافتخار» تکمیل و به بهره‌برداری رسیده هم گفت: فاز نخست اتوبان شهید بروجردی که انتهای اتوبان ساوه را به امتداد جنوب‌غربی بزرگ‌راه یادگار امام(ره) متصل می‌کند، مهرماه سال گذشته افتتاح شد.

به گفته وی، فاز دوم و سوم تقاطع چندسطحی نواب و تندگویان همین اخیرا به بهره‌برداری رسید یا تقاطع بزرگراه چمران شمال به همت غرب، یا یاسینی شمال به زین‌الدین و ده‌ها تقاطع ناقصی که در این مدت تکمیل و افتتاح شد.

سخنگوی شهرداری توجه به توسعه ورزش همگانی را اولویت‌ مهم مدیریت شهری دانست که در جریان «امیدوافتخار» تبلور داشته و گفت: در پویش ۳۸ امید و افتخار، مجموعه ورزشی و پلازای محله کن به بهره‌برداری رسید یا در پویش ۸۸، مجموعه ورزشی چند منظوره شهربانو مشتمل بر استخر، سالن ورزش‌های توپی و باشگاه بدن‌سازی افتتاح شد. همچنین ده‌ها پروژه ورزشی ریز و درشت دیگری که در دو سال گذشته تکمیل و تقدیم مردم شده است.

طرح ها ادامه دارد

محمدخانی با بیان اینکه مجموعه پویش‌های «امیدوافتخار» همچنان ادامه داشته و پروژه‌های بزرگی در صف افتتاح است، ادامه داد: باغ‌ راه حضرت زهرا(س)، روددره فرحزاد، چند ایستگاه مترو، چند تقاطع غیرهمسطح ناقص و همچنین الحاق وسائط نقلیه جدید ناوگان عمومی شهر از جمله مهمترین پروژه‌هایی است که در آینده نزدیک تکمیل و تقدیم مردم شریف تهران خواهد شد.

کد خبر 890009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha