یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه صبح دیروز خود مقرر کرد دامنه نوسان سهام در بورس و فرابورس به مثبت و منفی ۳ درصد برگردد، همزمان با این رویداد شاخص کل بورس تهران دیروز ۱۴هزار واحد رشد کرد.

بورس تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از یک دوره محدودیت دامنه نوسان بورس به یک درصد، از روز گذشته دامنه نوسان بورس ۳درصد تعیین شد.

دامنه نوسان حداقل و حداکثر قیمتی است که قیمت سهام شرکت‌ها می‌تواند در طول یک روز معامله شود. دامنه نوسان مثبت و منفی ۳درصد یعنی قیمت سهام شرکت‌ها از مثبت ۳درصد تا منفی ۳درصد اجازه نوسان دارد. پیش از این به‌دلیل افزایش ریسک‌های ژئوپلتیک دامنه نوسان سهام برای چند هفته به یک‌ درصد کاهش یافته بود.

رشد شاخص

به‌دنبال افزایش دامنه نوسان سهام به ۳درصد، روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۱۴هزارو ۵۱۳واحد افزایش یافت و به ۲میلیون و ۱۱۴هزار واحد رسید. دیروز همچنین ارزش کل معاملات خرد با یک رشد محسوس به ۳هزارو ۱۱۵میلیارد تومان رسید.

در داد و ستدهای روز گذشته سهامداران حقیقی در مجموع ۲هزارو ۳۵۴میلیارد تومان سهام خریدند و پس از هفته‌ها بیش از ۱۳میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سهام شد. تحت‌تأثیر رشد روز گذشته شاخص کل بازار سهام، ارزش کل بازار سهام ایران به ۸۳۸۷هزار میلیارد تومان معادل ۱۳۴میلیارد دلار رسید.

کد خبر 890072
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha