پیمان ماهری‌پور که عنوان قوی‌ترین مرد ایران و جهان را در کارنامه دارد اکنون به عنوان دبیر کمیته قوی‌ترین مردان کشور فعالیت‌های زیادی دارد.

ماهری

به گزارش همشهری آنلاین وی پس از مهار وزنه ۴۸۵ کیلوگرم در مسابقات ددلیفت قهرمانی کشور با وزن ۱۶۰ کیلوگرم موفق شد که برترین لیفتر جهان باشد. ماهری‌پور در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان نیز بارها شرکت داشته که عناوین قهرمانی را نیز در کارنامه خودش به ثبت رساند.

وی با توجه به جدول ویلکس(Wilks) که قهرمان قهرمانان را در رشته پاورلیفتینگ مشخص می‌کند، خودش را با اختلاف زیاد برترین ورزشکار جهان می‌داند؛ زیرا رقیب او با ۲۰۰ کیلوگرم وزن موفق شد وزنه ۵۰۰ کیلوگرم را بکشد.

ورزشکاران رشته‌های قدرتی به علت مهار وزنه‌های سنگین و هیکل‌های بزرگ، به تصور مردم غذای زیادی روزانه مصرف می‌کنند. ماهری‌پور با رد این مسئله گفت: روزی ۵ وعده غذا می‌خورم که شاید با حساب تمام مکمل‌های ورزشی، هزینه آن به حدود ۱۰۰ میلیون تومان در ماه برسد. با این حال یک ورزشکار هم سطح من که خارج از ایران است، شاید ۳ برابر این اعداد را برای ورزش حرفه‌ای هزینه کند.

وی با اشاره به علاقه زیاد به رشته قوی‌ترین مردان گفت: اگر روزی بخواهم رشته دیگری را برای ورزش حرفه‌ای انتخاب کنم به مسابقات MMA روی خواهم آورد که در مبارزات آزاد شرکت کنم. ما از روز اول ورزش المپیکی انتخاب نکردیم و اگر به روز اول ورزش بازگردم شاید به رشته‌ وزنه‌برداری ورود کنم و یا کشتی را ادامه دهم که به خاطر وضعیت سخت گذشته خودم نتوانستم در آن رشته بمانم و جزو نوابغ کشتی باشم.

و خودش را از خانواده بدنسازی می‌داند ولی هیچگاه در مسابقات پرورش اندام، روی استیج برای رقابت نرفته است. ماهری‌پور درخصوص این رشته نیز خاطر نشان کرد: اگر رک بگویم، روی استیج هیچ بدنسازی نمی‌تواند با من رقابت کند. این حرف را با توجه به شاخصه‌هایی که از خودم می‌دانم می‌گویم. البته با این وجود اگر به این رشته ورود می‌کردم، شاید هیچگاه به مسابقات حرفه‌ای همچون مسترالمپیا نمی‌رسیدم زیرا قد بلندی دارم و نمی‌توانم روی استیج به قهرمانی برسم.

کد خبر 890130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    2 0
    اگر و شاید حساب نمیشه و امتیاز نداره .من وما همه هم اگر ورود میکردم قهرمان میشدیم .با این قدرت برو در دنیا پرجم ایران رو ببر بالا ...پهلوان