باشگاه موسیقی نوجوان قرار است، پروژه‌ای را به نام «تهرانُت» برای استعدادیابی نوجوانان علاقه‌مند و با استعداد در زمینه موسیقی برگزار کند. نوجوانان مستعد و خلاق با حضور در این رویداد می‌توانند علاوه بر اغنای شور و هیجان نوجوانی خود، مهارت‌ها و توانمندی‌های موسیقایی خویش را در برابر اساتید برجسته موسیق

موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین، امیرحسین حیدری ـ مدیربرگزاری نخستین رویداد استعدادیابی موسیقایی «تهرانُت» ـ در یک نشست خبری به تشریح جزییات این پروژه موسیقایی تحت پوشش باشگاه موسیقی نوجوان پرداخت.

امیرحسین حیدری (مدیر باشگاه موسیقی نوجوان و مجری طرح پروژه «تهرانت») گفت: مهمترین کار باشگاه موسیقی نوجوان کشف استعدادهای نوجوان و حمایت و توانمندی آنها در عرصه موسیقی است. در این راه برنامه‌های زیادی داریم که یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین آنها رویدادی موسیقایی استعدادیابی تهرانُت است. این پروژه جشنواره نیست و فقط یک رویداد است که در آن تصمیم داریم برای تمامی نوجوانان ایران زمین زمینه‌ای را فراهم کنیم تا در یک برنامه ملی حضور داشته باشند. در این راستا همه نوجوانان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸ سال می‌توانند در این پروژه حضور داشته باشند.

این برنامه استعدادهای نوجوان موسیقی را کشف می‌کند!

وی افزود: فراخوان ما مدتی است منتشر شده و متقاضیان می‌توانند به سامانه ثبت نامه مراجعه کنند و براساس قوانینی که در این سامانه عنوان شده، نسبت به حضور خود اعلام آمادگی کنند. نکته‌ مهم برای ما، کشف استعدادهای موسیقی در گروه سنی نوجوان است که می‌تواند دارای اشکالاتی هم باشد. پس ما در این پروژه حضور داریم تا هم استعدادها را کشف کنیم و هم در راستای توانمندسازی هنرمندان نوجوان کارهایی را انجام دهیم. این رسالت باشگاه موسیقی نوجوان است که بتواند جایی را تدارک ببیند تا زمینه‌ای برای ظهور و بروز داشته باشند.

حیدری گفت: طی روزهای بیستم تا سی‌ام مهر نوجوانان هنرمند می‌توانند در مرحله ثبت‌نام حضور داشته باشند. در این راستا هیأت ارزیابی آثار را بررسی می‌کند و در روز چهارم آبان‌ماه نتایج را اعلام خواهند کرد. ما بعد از این پروسه گردهمایی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار می‌کنیم و به آنها خواهیم گفت که در این پروژه باید سراغ چه پروژه‌ای بروند. در این راستا آثاری هم باید به صورت حضوری تولید شود که این مرحله در آذرماه برگزار می‌شود. پس از طی این مرحله ما اختتامیه هم داریم که در آن ویژه برنامه‌هایی خواهیم داشت.

او درباره حضور تهیه‌کنندگان حرفه‌ای حوزه موسیقی در این رویداد به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری بیان کرد: طی مراحل مختلفی که برای پروژه تهرانت در نظر گرفته شده قرار بر این است که تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه موسیقی در یک رویداد دعوت شوند تا در چارچوب آن با آثار به صحنه رفته آشنا شوند و بتوانند از میان اجراگران هنرمندانی را برای همکاری و عقد قرارداد کاری انتخاب نمایند.

حیدری ادامه داد: ما در زمینه محتوایی رویداد هیچ محدودیتی نداریم اما موضوعاتی را مطرح کردیم که اگر نوجوانان عزیز تمایل به حضور در این برنامه دارند، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار هستند که می‌تواند دربرگیرنده نکات جالب توجهی هم باشد. اتفاق مهم دیگری که در رویداد موسیقایی تهرانت صورت گرفته بخش خانواده ما هست که در این زمینه اگر هنرمند نوجوانی در خانواده خود افرادی دارد که می‌توانند به او در اجرای یک برنامه کمک کنند، می‌تواند همراه آنها آثاری را به رویداد ارائه دهد.

او درباره همکاری با صدا و سیما گفت: خوشبختانه در این زمینه برنامه‌های خوبی پیش بینی کردیم و تصمیم داریم تیزرها و آثار تصویری این رویداد را در شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش کنیم. این در حالی است که برنامه ریزی‌هایی هم برای حضور موثر رویداد تهرانت در سکوهای تبلیغاتی وجود دارد که طی روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره دیگر برنامه‌های باشگاه موسیقی نوجوان در راستای تزریق شادی و نشاط به جامعه ایرانی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، همین گردهمایی تهرانت است که در راستای شادی آفرینی و نشاط به جامه ایرانی است. ما برای آینده این رویداد هم برنامه‌هایی داریم که در این راستا برگزاری کنسرت‌های مختلف در حوزه موسیقی نوجوان، تشکیل ارکستر نوجوانان، ارائه الگوی درست موسیقی به نسل نوجوان، دعوت از استادان و هنرمندان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام می‌شود.

کد خبر 890313
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha