رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با هماهنگی مقام قضایی ۳ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، توقیف شدند.

توقیف ۳ فروند شناور

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: با هماهنگی رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان، رزمندگان ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی ۳ فروند شناور که از طریق اسکله تبن مبادرت به قاچاق سوخت می‌کردند، نسبت به توقیف آن‌ها اقدام کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۶ نفر در این رابطه، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناورهای متخلف بیش از ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

قهرمانی یادآور شد: سوخت‌های کشف شده از شناورهای مذکور نیز با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی باز می‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه پرونده‌ای با عنوان قاچاق سازمان‌یافته سوخت در خصوص متهمین دستگیر شده تشکیل شده است و در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد، تأکید کرد: دادگستری استان هرمزگان با همکاری ضابطین و نیروهای مسلح، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می‌دهد و در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی، لحظه‌ای تعلل و درنگ نخواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جزای نقدی و مجازات حبس، به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، وسایل نقلیه و شناورهای دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهند شد.

کد خبر 890378
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha