عملیات «وعده صادق ۲» جلوه تازه‌ای از اقتدار نظامی و توان اجرایی ایران در مواجهه راهبردی با دشمن صهیونیستی را در معرض دید جهانیان گذاشت؛ موضوعی که تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق مردم تهران نیز بر آن صحه می‌گذارند.

ایران و اسرائیل

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: براساس یافته‌های تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده ازسوی مرکز پژوهش همشهری، ۸۲ درصد از شهروندان تهرانی اعلام کرده‌اند عملیات «وعده صادق ۲» بیانگر اقتدار ایران به‌عنوان «قدرت برتر منطقه» ‌ بوده‌است. همچنین ۸۰ درصد تهرانی‌ها براین اعتقادند که رژیم‌صهیونیستی در جنگ روانی علیه جمهوری‌اسلامی شکست خورده‌است.

این نظرسنجی، که با عنوان «بررسی دیدگاه مردم درباره پیام اقتدار ایران با اجرای عملیات وعده صادق ۲» انجام شده، از روش «پیمایش تلفنی» استفاده کرده‌ و با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی و طبقه‌بندی شده و در قالب مصاحبه با ۶۲۰ نفر از شهروندان پایتخت از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ به اجرا درآمده‌است؛ نظرسنجی‌ای که نتایج آن پیش از هر چیز بیانگر دیدگاه شهروندان تهرانی درباره تحولات اخیر در منطقه است.

ایران، قدرت برتر منطقه

در این نظرسنجی از شهروندان تهرانی پرسیده ‌شد که «کارشناسان معتقدند، پاسخ ایران به رژیم‌صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ سبب شده‌است ایران به‌صورت جدی اقتدار منطقه‌ای خود را نشان دهد. چقدر با این نظر موافق هستید؟»؛ پاسخ‌ها اما، نتایج جالب‌توجهی به‌همراه داشت که در ادامه اشاره می‌شود.

  1. ۶۱ درصد جامعه هدف نظرسنجی اظهارکردند که با این نظر کارشناسان «کاملا موافق» هستند.
  2. ۲۱ درصد پاسخ‌دهندگان گزینه «تاحدودی» را انتخاب کردند.
  3. ۱۰ درصد نیز به گزینه «میزان کمی» رای داده‌اند.
  4. فقط ۴ درصد اعلام کرده‌اند که اصلا موافق چنین نظری نیستند.
  5. ۴ درصد هم گزینه «نظری ندارم» را انتخاب کرده‌اند.

نظر تهرانی‌ها درباره جنگ روانی دشمن

«رژیم‌صهیونیستی پس از پاسخ پرقدرت ایران، شروع به جنگ روانی و ایجاد نگرانی در مردم کرده‌است، تا چه حد موافقید که رژیم‌صهیونیستی دراین جنگ روانی شکست خورده‌است؟» سئوال دیگری بود که از شهروندان تهرانی پرسیده شد و پاسخ مهمی نیز به‌همراه داشت که در ادامه می‌خوانید:

  1. ۵۰ درصد از پاسخگویان گزینه «کاملا موافق» را انتخاب کرده‌اند.
  2. ۳۰ درصد از پاسخگویان «تاحدودی» با این گزاره موافق بوده‌اند.
  3. ۱۵ درصد هم گزینه «کم» را انتخاب کرده‌اند.
  4. ۳ درصد نیز «اصلا» موافق نبوده‌اند.
  5. ۲ درصد پاسخگویان هم گزینه «نظری ندارم» را برگزیده‌اند.

درباره نظرسنجی

  • ۴۹ درصد پاسخگویان این نظرسنجی زن و ۵۱ درصد نیز مرد بوده‌اند.
  • ۱۰ درصد از پاسخگویان «۱۸ تا ۲۹ سال»، ۴۸ درصد «۳۰ تا ۴۹ سال»، ۴۲ درصد «۵۰ سال به بالا» سن داشته‌اند.
  • ۴۸ درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده‌اند، ۵۰ درصد هم مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم داشته‌اند و ۲ درصد نیز بی‌سواد بوده‌اند.
  • ۱۷ درصد از پاسخگویان ساکن مناطق شمال تهران، ۲۴ درصد ساکن مناطق شرقی تهران، ۱۴ درصد ساکن مناطق غربی تهران، ۱۹ درصد ساکن مناطق مرکزی تهران و ۲۶ درصد نیز ساکن مناطق جنوبی تهران بوده‌اند.

کد خبر 890436
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha