حضور بانوان را باید در این مقیاس سنجید که در حرکتی وقتی بانوان به میدان آمدند؛ یعنی جامعه به پا خاسته و به میان آمده است.

عباس سلیمی نمین

به گزارش همشهری آنلاین، عباس سلیمی نمین؛ کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی: 1- در مناسبات و مقاطعی که زنان و بانوان در مسیر محور مقاومت و تقابل با دشمن و رژیم صهیونیستی حضور پیدا می‌کنند و با آمدنشان در میدان به نحوی از انحا سعی دارند نقشی را ایفا کنند، بیان‌گر عقبه مردمی و حمایتی است که از سوی آحاد جامعه متوجه جبهه مقاومت می‌شود. ما قائل به آن هستیم که یک حرکت و اقدام مؤثر و بزرگ زمانی صورت می‌پذیرد که پشتوانه مردمی و حمایت اجتماعی نیز همراه آن باشد. در اقدامی که اخیرا صورت گرفت - در فاطمیه تهران - بانوانی با حضورشان طلاهای خود را برای کمک مالی به جبهه مقاومت و مردم مظلوم این محور اهدا نمودند. این کار دقیقا با بیان آنچه گفته شد؛ عقبه مردمی و اجتماعی حمایت از مقاومت است که در ایران انجام می‌شود.

2- وقتی زنان ایرانی حاضر می‌شوند از طلا و جواهرات خود بگذرند و آن را برای کمک به نیروهای مقاومت نظیر حزب‌الله اهدا کنند، نشان از این حقیقت دارد که این عقبه و حمایت مردمی نه فقط در لبنان و جامعه بومی آنجا، بلکه تا عمق خاک ایران و در بین مردم ما نیز نفوذ دارد و برجسته است. حضور بانوان را باید در این مقیاس سنجید که در حرکتی وقتی بانوان به میدان آمدند؛ یعنی جامعه به پا خاسته و به میان آمده است. به عبارت بهتر، کمک طلایی به مقاومت آن هم به این شکل که از دارایی خود بگذرند، به زمانی امکان رخ نمایی دارد که مردم و جامعه ما حاضر و آماده کمک و پشتیبانی از مقاومت و رزمندگان جهادگر علیه رژیم صهیونیستی باشند. در ظاهر، زنان وظیفه ای در این قبال ندارند و شاید بیشتر انتظار رود این مردان هستند که باید به هر نحوی در میدان جهاد و پشتیبانی حاضر شوند؛ اما وقتی زنان با وجود عدم وظیفه ای که دارند این چنین اقدام می‌کنند جنبه مردمی بودن موضوع به وضوح روشن خواهد شد.

3- تجربه های این چنینی را در ماجرای هشت سال دفاع مقدس نیز شاهدش بودیم. در آن زمان، بانوان با انجام کارهایی چون: بهداری، پخت غذا، دوخت لباس و... خود را در مسیر جهاد و حمایت از رزمندگان ایرانی قرار میدادند. این موضوع شاید از بُعد مادی ارزش خاصی نداشته باشد اما از لحاظ تقویت روحیه بسیار مهم و اساسی است.

4- در وضعیت و زمانه‌ای که دشمن با خشونت تمام دست به بمباران محور مقاومت می‌زند و فرماندهان برجسته این محور را به شهادت می‌رساند؛ حمایت مردم نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه به هر میزان که این خشونت و خون‌ریزی‌ها گسترش پیدا ‌کند، حمایت و اقدامات پشیبانی از سوی آحاد جامعه گسترش پیدا کرده و برجسته‌تر می‌شود. اقداماتی این چنینی برآمده و مولود یک باور اعتقادی و سیاسی است و مقابله با آن به این شکل اصلا و ابدا کارساز نخواهد بود. به تعبیر بهتر، وقتی دشمن این سطح از خشونت را عملیاتی می کند، نتیجه عکس می‌دهد و در آنسوی میدان، حمایت مردمی از باور اعتقادی به مقاومت تقویت خواهد شد.

کد خبر 890496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha