چهارمین مرحله پویش ایران همدل با شعار «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند» برای حمایت از مردم فلسطین و لبنان طراحی شد و در طول ۱۰روز گذشته به طرق مختلف فرایند جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در دستور کار قرار دادیم.

ایمان عطارزاده؛  دبیر پویش ملی «ایران همدل»

به گزارش همشهری آنلاین، ایمان عطارزاده؛ دبیر پویش ملی «ایران همدل» در روزنامه همشهری نوشت، پویش «ایران همدل» که با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم فلسطین و لبنان طراحی شده است، همزمان با اقامه نمازجمعه به امامت رهبر معظم انقلاب در ۱۳مهرماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به‌صورت رسمی آغاز به‌ کار کرد. این پویش ۳مرحله در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰با کمک کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای کمک به اقشاری کلید خورد که در دوره کرونا، زندگی و کسب‌وکارشان تحت‌تأثیر قرار گرفته بود. تجربه‌های گذشته، اقدامات موفقی بودند و با توجه به ویرانی‌های ناشی از تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان و بالاخص با عنایت به حجم عظیم بمباران‌ها در جنوب لبنان، این پویش بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته است.

با توجه به برآوردهای میدانی و رسانه‌ای، حدود ۱.۲میلیون نفر از مردم لبنان در منطقه جنوب مجبور شده‌اند خانه و کاشانه خود را ترک کنند و به جاهای مختلف بروند. از این‌رو با توجه به حکم شرعی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرض‌بودن کمک و پشتیبانی از مردم مظلوم لبنان و خصوصا حزب‌الله، احساس رسیدگی و کمک به‌عنوان یک دغدغه و نیاز مطرح ‌و باعث شد جامعه متدین ایرانی و علاقه‌مندان به آرمان مقاومت، مثل همیشه بار دیگر به همنوعان خود کمک کنند و برای این کار به میدان بیایند.

چهارمین مرحله پویش ایران همدل با شعار «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند» برای حمایت از مردم فلسطین و لبنان طراحی شد و در طول ۱۰روز گذشته به طرق مختلف فرایند جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در دستور کار قرار دادیم. کد دستوری #۱۴* یکی از راه‌های جمع‌آوری کمک‌ها بود که برای مبالغ زیر ۲۰۰هزار تومان طراحی شده بود و مورد استقبال قرار گرفت. شماره کارت و شماره حساب ایران همدل هم از دیگر راه‌های جمع‌آوری کمک بودند که با بازخورد مثبتی مواجه شدند.

یکی از نقاط قوت این مرحله از پویش اعلام درگاه پرداختی بود که در خود پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR قرار گرفت تا به شکل مستقیم پرداخت کمک‌ها صورت گیرد. به‌عبارت دیگر، از همه ظرفیت‌های ممکن مجموعه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب استفاده شد تا آحاد جامعه و افراد معتقد به کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان به‌راحتی پای کار بیایند.

در کنار جمع‌آوری کمک‌های مردمی، با کمک فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی ۲ اقدام دیگر نیز پیگیری شد؛ اول آنکه پس از اعلام جهاد رهبری، بانوان احساس کردند باید به شکل جدی‌تری در این میدان حضور پیدا کنند؛ لذا موضوع جمع‌آوری طلا در دستور کار قرار گرفت و مورد استقبال بسیاری از بانوان واقع شد. این موضوع در قالب کانون‌های فرهنگی، هیئات و مساجد در سرتاسر کشور درحال پیگیری است که بازتاب آن را در رسانه‌های کشور نیز شاهدیم.

یکی از روش‌ها این است که داوطلبان با ارسال عدد ۲ به شماره ۳۰۰۰۲۲۲، برای اهدای طلاهای خود اعلام آمادگی می‌کنند. افزون بر این، موضوع ویژه این مرحله این است که با توجه به حجم خرابی و خساراتی که رژیم صهیونیستی در شهرهای لبنان به‌وجود آورده است، موضوع کمک به مردم جنگ‌زده محدود به یک مدت کوتاه نخواهد بود؛ از این‌رو یکی از روش‌های کمک به مردم جنگ‌زده لبنان این است که افراد علاقه‌مند در این حوزه می‌توانند از یک ماه تا یک سال متولی تأمین هزینه‌های خانواده‌های آسیب‌دیده شوند و با ارسال عدد ۳ به شماره ۳۰۰۰۲۲۲ آمادگی خود را اعلام کنند. پس از این، همکاران ما با افراد تماس می‌گیرند و در جهت عملی‌سازی‌ این مسئله با آنها مرتبط می‌شوند.

این نوع کمک‌رسانی نیز بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت و افرادی اعلام آمادگی کردند تا به‌مدت یک ماه تا یک سال متولی تأمین هزینه‌های خواهران و برادران جنگ‌زده لبنانی شوند. به تعبیری، هدف این پویش یک اقدام بلندمدت است و نگاه مقطعی به موضوع ندارد. این پویش با محوریت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR است اما فعالان مردمی جبهه انقلاب اسلامی، گروه‌های جهادی و خودجوش و قشر قابل‌توجهی از جوانان، اعضای اصلی در پیشبرد این پویش به شمار می‌آیند.

کد خبر 890556
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha