ارتش سئول امروز ضمن اعلام خبر تخریب بخشی از جاده مرزی بین کره شمالی و کره جنوبی اعلام کرد که در واکنش به این اقدام پیونگ‌یانگ، کره جنوبی نیز عملیات شلیک مقابل را آغاز کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، در پی تشدید تنش‌ها میان دو کره، کره شمالی امروز (سه‌شنبه)، بخشی از جاده مرزی که این کشور را به کره جنوبی متصل می‌کرد، منفجر کرد.

ارتش سئول امروز ضمن اعلام خبر تخریب بخشی از جاده مرزی بین کره شمالی و کره جنوبی اعلام کرد که در واکنش به این اقدام پیونگ‌یانگ، کره جنوبی نیز عملیات شلیک مقابل را آغاز کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش کره شمالی هفته گذشته متعهد شده بود که مرزهای جنوبی خود را به طور کامل مسدود کند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، کره جنوبی را بعنوان دشمن اصلی کره شمالی معرفی کرد.

در عین حال، کره شمالی هفته گذشته، سئول را به استفاده از پهپادها برای پرتاب اعلامیه‌های تبلیغاتی ضدحکومت کره شمالی به سمت پیونگ‌یانگ متهم کرد و در پی آن رهبر کره شمالی یک نشست امنیتی فوری تشکیل داد تا دستور آماده‌سازی طرح «اقدام نظامی فوری» به این تحرکات کره جنوبی را صادر کند.

ستادمشترک ارتش کره جنوبی امروز با اشاره به زیرساخت بین دو کره که زمانی کره شمالی را به کره جنوبی متصل می‌کرد، گفت «کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌های گیونگوی و دونگهایی در شمال خط مرزی نظامی (MDL) را منفجر کرد».

در اعلامیه ستادمشترک ارتش کره جنوبی آمده است «در پی انفجار، خساراتی به ارتش ما وارد نشد و نیروهای ما در مناطقی در جنوب خط مرزی نظامی، شلیک متقابل انجام دادند».

تحلیگران می‌گویند جاده بین مرزی هم اکنون مسدود شده است و این اقدام، پیام روشنی را به سئول ارسال می‌کند مبنی بر این‌که کیم حاضر به مذاکره با کره جنوبی نیست.

ارتش کره جنوبی پیش از این، ارسال پهپاد به کره شمالی را تکذیب کرده بود و پس از آن حاضر نشد در این باره اظهارنظری کند.

کره شمالی تصریح کرده است که اقدام کره جنوبی در ارسال اعلامیه‌های ضدکره شمالی در حقیقت اعلام آشکار جنگ سئول علیه پیونگ‌یانگ است.

کره شمالی همچنین اعلام کرده است که ایالات متحده نیز که متحد نظامی سئول است، مسئول این اقدامات تحریک‌آمیز علیه کره شمالی است.

کد خبر 890943
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha