بعد از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و حکم جهاد فرض رهبر معظم انقلاب، بسیاری از زنان سرزمین‌مان طلاهای خودشان را برای کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان هدیه کردند که روایت برخی از آنان را در ادامه می‌خوانید.

نقاشی دیواری روی خرابه های غزه

به گزارش همشهری آنلاین، این را همه می‌گویند که طلای زنان وصل است به جانشان و حاضر نیستند آن را به هر قیمتی از دست بدهند. از ارزش‌ مالی طلا که بگذریم، گاهی حتی این زیورآلات، یادگار فردی در زندگی‌شان است که با چشم انداختن هر روزه به آن، یاد آن شخص برایشان زنده می‌شود. گاهی گردنبند به ارث رسیده از مادری به دخترش است و گاهی حلقه ازدواجی که با نگاه کردن به آن روزهای خوش زندگی مشترک‌شان را به یاد می‌آورند. هرچه باشد طلا برای خانم‌ها یک ارزش دیگری دارد که قابل تاخت زدن با هیچ‌چیزی نیست. اما در هفته‌های اخیر اقدام شگفت‌انگیزی از سوی برخی از بانوان سرزمین‌مان رقم خورد و آن اهدای طلا برای کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان بعد از فتوای رهبر معظم انقلاب بود. عجیب به‌نظر می‌رسد و یا حتی غیرقابل باور، اما واقعی بود. بخشیدن چیزی را که دلبستگی به آن داشتند؛ کار راحتی نبود. مثل خانم قهرمانی که تنها انگشتر طلای خود را که برایش ارزشمند بود در این راه هدیه کرد. این خانم ۴۰ساله بعد از شنیدن فتوای رهبر معظم انقلاب، انگشتر کوچک خود را بدون هیچ چشمداشتی اهدا کرد. او می‌گوید: «طلایی که من اهدا کردم، آنقدر چیز قابل‌داری نبود که بخواهم درباره آن صحبت کنم اما خب انگشتری بود که همیشه در دستم بود و خیلی هم دوستش داشتم.» این خانم اهداکننده طلا به مردم غزه و لبنان گفت: «بعد از صحبت‌های رهبری و شرایطی که امروز مردم غزه و لبنان دارند، حس کردم همه باید یک گام کوچک در حد توان خود برداریم. انگشتری که هدیه کردم شاید کوچک بود اما می‌دانم همین انگشتر ذخیره آخرتم خواهد شد که بگویم من کاری که از دستم برمی‌آمد را هرچند کوچک انجام دادم.»

اگر خلخال از پای یک زن یهودی در بیاید

خانم قهرمانی می‌گوید: «حضرت علی(ع) می‌گوید اگر خلخال از پای زن یهودی دربیاید باید از اندوه آن بمیریم، اما حالا زنان و کودکان شیعه اذیت می‌شوند؛ این هدایایی که ما به آنان تقدیم کردیم را شاید بعدها بتوانیم بهترش را تهیه کنیم اما امروز گره از کار یک شیعه باز خواهد کرد و کمک می‌کند اندوه‌شان کم شود.» وقتی از او پرسیدم مورد تمسخر دیگران قرار نگرفتید و یا کسی مانع این کار شما نشد، قاطعانه گفت: هیچ‌کس و تأکید کرد که مادرم هم در این مسیر همراهم بود. خانم قهرمانی از گردنبند مروارید مادرش برایم گفت که بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب برای کمک به مردم لبنان و غزه اهدا کردند. او تأکید کرد: «ما اصلا به‌دنبال قیمت‌گیری نبودیم. مادرم در توانش این گردنبند بود و آن را داد تا در این راه شریک باشد؛ هرچند شاید خیلی هم چشمگیر نباشد.» او از انگشتر طرح زیتون یکی از دوستانش که سال‌های پیش به نیت مردم فلسطین خریداری شده بود برایم گفت: «یکی از دوستانم وقتی متوجه شد برای مردم غزه و لبنان کمک جمع‌آوری می‌کنیم، انگشتر خود را از دستش درآورد و اهدا کرد.»

تشویق دیگران در شبکه‌های اجتماعی

خانم قهرمانی از دیگر هدایای غیرطلایی خود به مردم غزه و لبنان اینطور می‌گوید: «در سفر اربعین از نجف تعدادی پتو و حوله که قیمت مناسبی هم داشتند خریداری کرده بودم، اما وقتی فهمیدم به جز کمک‌های مالی، به پتو و حوله‌های تمیز و نو نیز احتیاج است، همه را اهدا کردم.» این بانوی خیر تأکید می‌کند که «خیلی سعی کردم همه را تشویق کنم. در گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی نیز اطلاع‌رسانی کردیم، این اطلاع‌رسانی‌ها باعث شد که پتوهای نو، کیسه خواب و یا چادر جمع‌آوری شود و مقدار زیادی هم کیک، خوراکی و کنسرو برای کمک به لبنان و غزه ارسال کردیم.»

روایت۲

طلایی که بعد ازچند سال هدیه گرفتم

علاوه بر خانم قهرمانی، خانم فتحعلی ۴۱ساله هم حلقه ازدواجش را بعد از فتوای رهبر معظم انقلاب هدیه داد. او می‌گوید: «بعد از آنکه رهبری کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان را جهاد فرض اعلام کردند آنچه را که در توانم بود به‌ عنوان یک زن تقدیم کردم.» او گفت: «من ۱۸سال است که ازدواج کرده‌ام، درآمد همسرم به‌صورتی بود که هیچ‌گاه امکان خرید طلا برایمان مقدور نمی‌شد و همسرم بعد از چند سال زندگی مشترک به مناسبت تولدم گوشواره‌ای به من هدیه داد که برایم بسیار ارزشمند بود. این هدیه همسرم بعد از سال‌ها زندگی به من داده شده بود که من آن را هم در کنار حلقه ازدواجم به مردم غزه و لبنان هدیه کردم. دختر ۱۱ساله‌ام بعد از اینکه دید من طلاهای خودم را برای این راه درنظر گرفتم به من گفت مامان، دستبند من را هم به کودکان غزه و لبنان بده.» خانم فتحعلی از همراهی همسرش برای انجام این کار گفت و تأکید داشت که علاوه بر اینکه همسرش مانع نشد خودش هم به ‌نوعی دیگر دینش را ادا کرد.

کد خبر 891123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    آنها داشتند اهدا کردند/ هفتاد ۷۰ در صد ملت ایران از طبقه متوسط تا پایین هستند / از این ۷۰ درصد حدود ( ۴۰ در صد ) بطور رقت بار فقیرند/ در ایران به لطف مسؤلین کشور فقط حدود سی ۳۰ در صد ملت از قشر مرفه نسبی ، تا ثروتمند واقعی هستند / وقتی برای زندگی خودمان و خانواده هایمان طلا ، پول ، و امکانات رفاهی نداریم ، چطور ؟؟؟ مسؤلین کشور توقع کمک مالی دارند از مردم فقیر ایران !!!!
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
      0 0
      این روضه رو برو تو پروازهای ترکیه و امارات بخون!