سفر اخیر آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به ژنو و حضور در نشست IPU از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، احمد عجم، نماینده مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: سفر اخیر آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به ژنو و حضور در نشست IPU از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است. یکی از مهم‌ترین ابعاد این سفر بُعد حمایتی از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه است که توسط آقای قالیباف انجام شد. سفر به ژنو از سوی ایشان در اصل نوعی مانور اقتدار به حساب می‌آید که برای ما و جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آقای قالیباف این سفر را در شرایطی انجام دادند که در یک قدمی خطرهای جدی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی قرار داشتند.

پیام اصلی که از سوی دکتر قالیباف مخابره شد این بود که مردم ایران، مسئولین و رهبری انقلاب در موضوع دفاع از مظلوم، بالاخصئ جامعه لبنان و فلسطین نه کم می‌گذارند و نه کوتاه می‌آیند. سفر در اصل یک تلفیق از نمایش اقتدار و قدرت، در کنار راهبردهای سیاسی و پارلمانی بود. در این نشست، افراد مختلفی از کشورهای جهان حضور داشتند؛ در این شرایط بازگویی مشکلات و مصائب مردم لبنان و فلسطین از سویی؛ و بیان کردن تجاوزها و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی و سربازهای اسرائیلی و انتقال این مسأله به سایر مسئولان جهانی از زبان رئیس مجلس ما ضرورت مهم و البته اجتناب ناپدیری بود که رخ داد.

در وضعیتی که مردم مورد آسیب‌های جسمی و روانی قرار دارند و این آسیب‌ها از سوی اسرائیل و آمریکای جنایتکار اعمال می‌شود، حضور آقای قالیباف به معنای حقیقی ایستادگی در میدان و تسلی خاطر برای مردم مقاومت بود. در اصل می‌توان چنین گفت این سفر با توجه به ویژگی‌هایی که داشت نوعی پیوند و تلفیق میدان و دیپلماسی است که از سوی آقای قالیباف به نمایش گذاشته شد و از این منظر باید این سفر را بسیار مهم دانست.

هنوز مشخص نیست در پایان این نشست بیانیه‌ای در مورد جنایات اسرائیل صادر می‌شود یا نه، اما این نکته مهم است که باید رویکرد سایر کشور ها را هم در قبال درگیری‌های منطقه از جمله رژیم صهیونیستی دانست و اینکه آن‌ها هم در این موضوع با ما همفکر و نظر هستند یا خیر.

کد خبر 891209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha