برای خیلی از شهروندان، نزدیک بودن گردشگاهی که انتخاب می‌کنند به یک ایستگاه مترو، امتیاز مهمی محسوب می‌شود. به این ترتیب از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای رفت و آمد یا دردسرهای ماندن در ترافیک و گشتن دنبال جای پارک دور می‌مانند. در شمال تهران، ایستگاه متروی تجریش این دغدغه گردشگران را برطرف کرده است.

تجریش

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: از دربند و بازار تجریش گرفته تا امامزاده صالح(ع) و موزه‌های خیابان ولیعصر(عج)، برای رسیدن به گردشگاه‌های شمال تهران می‌توانید به راحتی در ایستگاه متروی تجریش پیاده شوید و با چند دقیقه پیاده‌روی به نقاط دیدنی این بخش از پایتخت برسید.

نام ایستگاه: تجریش

نشانی: خیابان شریعتی، تقاطع میدان قدس

منطقه

آسانسور/پله برقی: دارد

معرفی: این ایستگاه نخستین و شمالی‌ترین ایستگاه خط یک است و اگر گذرتان به آن افتاده باشد، پله‌برقی‌های مرتفع آن را دیده‌اید که در ایستگاه‌های دیگر مشابه ندارد.

چند قدمی زیارتگاه

برای یک گشت وگذار کامل در شمال پایتخت، خیالتان از دسترسی به حمل‌ونقل عمومی راحت باشد. ایستگاه متروی تجریش بهترین راه برای رسیدن به نقطه شروع گشت وگذار در شمیران است. ایستگاه در تقاطع خیابان شریعتی و میدان قدس قرار گرفته و همین که از ایستگاه خارج شوید، می‌توانید مسیر را به طرف غرب ادامه دهید تا از پیاده‌روی شلوغ به ورودی بارگاه امامزاده صالح(ع) برسید. بعد از زیارت می‌توانید در بازار سنتی تجریش گشت وگذار کنید.

موزه‌گردی حوالی تجریش

تعداد قابل توجهی از موزه‌های تهران با طی مسافتی کم از ایستگاه متروی تجریش در دسترس هستند؛ برخی با کمی پیاده‌روی و برخی با سوارشدن به تاکسی و اتوبوس. خانه موزه سیمین و جلال، آرامگاه ظهیرالدوله، کاخ‌موزه سعدآباد، دربند، کوچه زغالی‌ها، باغ فردوس، موزه زمان و موزه موسیقی بعضی از این جاذبه‌های گردشگری است. می‌توانید تعدادی از مراکز خرید مهم را هم در همین حوالی ببینید. ارگ تجریش، مرکز خرید تندیس و بازار قائم، ازجمله مراکز خریدی هستند که برای گشت وگذار و خرید پیشنهاد می‌شوند.

کد خبر 891377
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha