سرپرست وزارت مهاجرین افغانستان در دیدار با سفیر ایران در کابل از بازگشت مهاجران به این کشور استقبال کرد.

حقانی و کاظمی قمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت مهاجرین دولت سرپرستی افغانستان (طالبان) در اطلاعیه ای که در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت، عنوان داشت: خلیل‌الرحمان حقانی سرپرست وزارت مهاجرین طالبان در ملاقات روز سه شنبه ۲۴ مهر، با حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از استقبال دولت سرپرستی افغانستان (طالبان) بر بازگشت مهاجران افغانستانی مقیم ایران به کشور خود خبر داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید سازوکار مشترکی شکل بگیرد تا روند برگشت مهاجران با عزت انجام شود.

در این دیدار همچنین درباره‌ شرایط مهاجران افغانستانی در ایران و مسائل مربوط به اشتغال، تحصیل و وضعیت اجتماعی آنان رایزنی شد.

حقانی همچنین از ۴۰ سال میزبانی جمهوری اسلامی ایران از مهاجران افغانستانی تشکر کرد.

کلیم‌الرحمان فانی معاون مالی و اداری وزارت امور مهاجرین طالبان نیز در ادامه این ملاقات عنوان داشت: «ما به حقوق همسایگان مطابق شرع اسلامی متعهد هستیم و از همسایگان نیز می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند.»

کاظمی قمی در ادامه این جلسه، گفت: ایران در هر شرایط سخت در کنار افغانستان است و تا آخر خواهد ایستاد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، گزارش‌ها درباره‌ بدرفتاری با مهاجران در ایران را جعلی خوانده است و افزود: ایران به تمام حقوق مهاجران رسیدگی می‌کند.

در این دیدار مقرر شد تا هیاتی برای بررسی مشکلات مهاجران به ایران سفر کند و برای حل مشکلات آنان با مقام‌های ایرانی صحبت کند.

کد خبر 891411
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha