عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رهبر انقلاب در گام دوم از همه دولت‌ها خواستند سیاست خنثی سازی تحریم‌ها و استفاده از فرصت همسایگان را دنبال کنند. در دولت شهید رئیسی این سیاست دنبال شد و حال شاهد هستیم که دولت چهاردهم در تداوم همان سیاست‌ها و پیوستن ایران به معاهدات منطقه‌ای دنبال می‌شود.

رهبری

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به جلسه رهبر انقلاب با رئیس جمهور پیرامون مسائل اقتصادی، اظهار کرد: آنچه که در جلسه رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور در حوزه چالش‌های اقتصادی صورت گرفته، تاکید بر موضوعات و سیاست‌های رهبری است که همواره به آن تاکید ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر سیاست ارتباط با همسایگان، گفت: رهبر انقلاب در گام دوم از همه دولت‌ها خواستند سیاست خنثی سازی تحریم‌ها و استفاده از فرصت همسایگان را دنبال کنند، تا از فرصت ۶۰۰ میلیونی جمعیت ۱۵ همسایه کشور پیرامون ما استفاده لازم انجام شود. در دولت شهید رئیسی این سیاست دنبال شد و حال شاهد هستیم که دولت چهاردهم در تداوم همان سیاست‌ها و پیوستن ایران به معاهدات منطقه‌ای مثل بریکس و توجه به حوزه اوراسیا و شانگهای اقدامات لازم را انجام می‌دهد. بنابراین در این دیدار مجددا بر این موضوع تاکید شد.

محبی افزود: موضوع دیگر، بحث موقعیت ویژه‌ای است که رهبر انقلاب برای این دولت در نظر گرفتند و آن موافقت با کسر سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت از ۴۵ درصد به ۲۵ درصد بود تا با این کاهش ۲۰ درصدی دولت بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند. این موضوع نشان از توجه ویژه رهبر انقلاب به رفع مشکلات اقتصادی توسط دولت دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در این جلسه به موضوع توجه به اقشار کم درآمد در حوزه‌های سلامت و آموزش و پرورش شد، گفت: همچنین بر سیاست‌های کلی و اجرای قانون اشاره شده چراکه رهبر انقلاب همواره دغدغه ویژه‌ای نسبت به موضوعات سلامت و آموزش و پرورش دارند، لذا طرح این موضوعات از جمله مسائلی است که به طور معمول از سوی مجلس و دولت و به طور ویژه‌تر از سوی رهبری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت از ابتدای شروع به کار تاکنون، تصریح کرد: فعلا نمی‌توانیم درباره عملکرد اقتصادی دولت صحبت کنیم، چراکه در همین مدت شاهد افزایش نسبی قیمت دلار بودیم. هرچند که دولت هنوز سیاست‌های خود را با نگه داشتن رئیس بانک مرکزی دولت سیزدهم و حفظ سیاست‌های دولت قبل که سیاست‌های نسبتا موفقی در حوزه مهار افزایش قیمت دلار بود، دنبال کرده است.

محبی بیان کرد: دولت سیاست‌هایی را که برای بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشد تاکنون اجرا نکرده و بسیاری از مشکلات از جمله ناترازی بانک‌ها و ... وجود دارد. درواقع هنوز دیدگاه‌های مشخصی را از سوی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم شاهد نیستم، البته شخص رئیس جمهور هم هیچگاه اشاره‌ای بر راه‌حل‌های مشخصی نداشت و بر استفاده از نظر کارشناسان تاکید داشتند که همین جمع‌آوری دیدگاه کارشناسان در حوزه‌های مختلف زمان‌بر خواهد بود. امیدوار هستیم دولت با سرعت بیشتری برای حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشد.

کد خبر 891497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha