چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
۰ نفر

بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسافت میان اسکاتلندی ها و فلسطینی‌ها باعث نشده تا قلب مردم اسکاتلند از فاصله چندهزار کیلومتری برای مردم فلسطین نتپد.

شهروند ایرلندی: از غزه آموختم که چگونه اسلام به مردم در روزهای سخت کمک می‌کند

همشهری آنلاین: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسافت میان اسکاتلندی ها و فلسطینی‌ها باعث نشده تا قلب مردم اسکاتلند از فاصله چندهزار کیلومتری برای مردم فلسطین نتپد. در میان کشورهای اروپایی، اهالی اسکاتلند و ایرلند در شمال اروپا پیشرو حمایت از فلسطینیان هستند. از این رو جنگ غزه با حساسیت بسیار زیادی در اسکاتلند و ایرلند دنبال می شود و بسیاری از رسانه‌ها و فعالان و شهروندان عادی بارها خواستار توقف جنگ اسرائیل علیه غزه شده‌اند. از سوی دیگر همزمان با یک ساله شدن جنگ غزه، روزنامه اسکاتلندی نشنال صفحه اول خود را به روزشمار جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته در غزه اختصاص داد.

۱ میلیون خواننده در یک روز: «آلستر مک اینتاش»؛ نویسنده و روزنامه نگار اسکاتلدی با بازنشر تصویر صفحه اول روزنامه نشنال که شامل روزنگار جنایات اسرائیل در غزه طی یک سال گذشته بود، اعلام کرد که این صفحه در ۲۴ ساعت حدود ۱ میلیون خواننده داشته است.

طی یک سال گذشته اسکاتلندی‌ها و ایرلندی‌ها به روش‌های مختلفی حمایت خود را از فلسطین و مردم غزه اعلام کرده‌اند:

۱۷ مهرماه ۱۴۰۲: حمایت تماشاگران ایرلندی از فلسطین با تکان دادن صدها پرچم فلسطین

۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲: خطاب تند نماینده پارلمان ایرلند به اروپایی‌ها ، در حمایت از فلسطین/ «ریچارد بوید بارت»، نماینده‌ی ایرلندی در پارلمان این کشور در دفاع از مردم فلسطین: هر دقیقه کودکان توسط اسرائیلی‌ها سلاخی می‌شوند، مدارس، بیمارستان‌ها، منازل مسکونی بمباران می‌شود و شما هیچ کاری انجام نمی‌دهید!

۵ آذرماه ۱۴۰۲: معترضان حامی فلسطین برای چندمین بار در خیابان‌های شهرهای اسکاتلند در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

۱۱ شهریور ۱۴۰۳: حامیان فلسطین در ایرلند هفدهمین تظاهرات خود را با گذشت کمتر از ۱۱ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در شهر دوبلین در محکومیت جنایات این رژیم برگزار کردند.

۱۱ مهرماه ۱۴۰۳: حمایت جالب هواداران سلتیک از فلسطین و لبنان/ در جریان دیدار تیم‌های فوتبال سلتیک و دورتموند، هواداران تیم اسکاتلندی از مردم فلسطین و لبنان حمایت کردند.

کد خبر 891498
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha