حسین حسینی پارسال بهترین دروازه‌بان لیگ شد و امسال در رتبه هفدهم گلرها است. کاپیتان در همین وضعیت از ترکیب استقلال هم بیرون گذاشته شد.

سیدحسین حسینی

همشهری آنلاین- سیدحسین حسینی، دروازه‌بان و کاپیتان استقلال فصل گذشته با ۱۸کلین‌شیت طی ۳۰هفته دستکش طلایی لیگ برتر ایران را به دست آورده بود. با توجه به این آمار و عملکرد عالی او در فصل گذشته، احتمالا وقتی در آغاز این فصل او ۶بازی را بدون حتی یک کلین‌شیت پشت سر گذاشت و تا هفته هفتم در همه مسابقات تیمش گل خورد، تصور می‌کرد اوضاعش در دروازه آبی‌ها دیگر از این بدتر نخواهد شد. اما بعد از بازی با هوادار اتفاقاتی رخ داد و حسینی به‌خاطر مصاحبه تند و انتقادآمیزش علیه مدیران باشگاه استقلال از حضور در تمرینات و مسابقه روز جمعه مقابل ذوب‌آهن منع شد تا مشخص شود گاهی بداقبالی هیچ نقطه پایانی ندارد و اوضاع از بد هم بدتر می‌شود. صاحب دستکش طلایی فصل گذشته و بازوبند کاپیتانی استقلال، حالا هم از دستکش طلایی فاصله‌ای بعید گرفته و هم بازوبند کاپیتانی را تا اطلاع ثانوی از دست داده است. او که فصل گذشته فقط یک بازی را –آن هم به دلیل محرومیت- از دست داده بود، حالا در آستانه هفتمین بازی تیمش در فصل جدید توسط باشگاه خودش و به‌طور خاص توسط رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال از ترکیب آبی‌ها خارج شده است.

بهترین گلر لیگ۲۳

سیدحسین حسینی فصل گذشته و در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر، چهره‌ای بسیار موفق در تیم استقلال داشت. در تیمی که تحت هدایت جواد نکونام در ۳۰بازی فقط ۱۵گل خورد و عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خودش کرد، حسینی چهره‌ای ویژه بود و با درخشش درون دروازه، مهم‌ترین عنصر خط دفاعی آبی‌ها در راه کسب این عنوان بود. حسینی در ۲۹بازی از ۳۰بازی فصل گذشته برای تیمش به میدان رفت و فقط بازی با تراکتور را به‌خاطر محرومیت از دست داد. آن هم محرومیتی عجیب و غیرمنتظره که به خاطر برخورد با جیمی‌جامپ در بازی با آلومینیوم و البته مصاحبه تند و کنایه‌آمیزش در واکنش به حکم کمیته انضباطی اعمال شد. کمیته انضباطی یک جلسه محرومیت تعلیقی برای کاپیتان استقلال در نظر گرفته بود که بعد از واکنش حسینی به این حکم و به‌خصوص جمله «فدای سر آن هوادار...» محرومیت را از حالت تعلیق در آورده و اجرا کرد. به هر حال، دروازه‌بان استقلال با از دست دادن آن مسابقه به آمار ۱۸کلین‌شیت در ۲۹بازی رسید و رکورد بیشترین کلین‌شیت‌ها را با حسین پورحمیدی (تراکتور) شریک شد. حسینی همچنین با کسب نمره ۷.۲۲ از سایت متریکا، عنوان بهترین دروازه‌بان فصل را با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به نفرات بعدی به دست آورد.

پارسال ۴ از ۶؛ امسال صفر

اما چند ماه بعد از آن اتفاقات شیرین، کاپیتان شیرازی استقلال فصل جدید را بد شروع کرد و هر چه پیش رفت اوضاع بد و بدتر هم شد. حسینی فصل جدید را با دریافت یک گل دیرهنگام از شمس‌آذر آغاز کرد و سپس به همین روند ادامه داد، یعنی در هر بازی گل خورد و گل خورد تا تعداد گل‌های خورده‌اش طی ۶مسابقه به ۸گل برسد. استقلال فصل گذشته ۸گل را در ۱۶مسابقه می‌خورد اما امسال همین تعداد گل را در ۶بازی دریافت کرده است. حسینی در ۶بازی ابتدایی فصل گذشته‌اش به ۴کلین‌شیت مقابل نفت آبادان، ملوان، استقلال خوزستان و مس رفسنجان رسید و فقط در ۲بازی مقابل سپاهان و هوادار دروازه‌اش را باز شده دید. امسال اما طی همین ۶بازی حتی یک کلین‌شیت هم نداشته و جالب اینکه نیمی از حریفانش همان حریفان فصل گذشته بوده‌اند. میانگین نمرات حسینی طی این ۶مسابقه ۶.۵۹ بوده است که او را در رتبه هفدهم جدول دروازه‌بان‌های این فصل قرار می‌دهد. یعنی نمره ۰.۶۳ کمتر از فصل گذشته که او را ۱۶رتبه پایین کشیده است. او با این وضعیت از ترکیب استقلال خارج شد و رئیس هیات‌مدیره استقلال هم به او حکم کرده مصاحبه‌اش را در رابطه با پرداخت ۱۰میلیاردی باشگاه به گلر بوسنیایی تکذیب کند.

کد خبر 891870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha