سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از تنظیم قواعد و رویه‌های لازم برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و صدور احکام جدید و پرداخت مطالبات به‌ زودی خبر داد.

بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به اهمیت بالای موضوع معیشت بازنشستگان و در اولویت قرار داشتن اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برای دولت و سازمان برنامه و بودجه، اجرای این قانون به‌زودی از طریق صدور احکام و پرداخت مطالبات بازنشستگان، سرعت می‌گیرد.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: «به منظور اجرای قانون مذکور، نخست با تنظیم قواعد و رویه‌های لازم و تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای قانون در سال جاری، ۴۰ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان انجام می شود.

دوم آنکه، با پیش‌بینی منابع مالی لازم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی به میزان ۳۰ درصد، بخش دیگری از فرایند قانونی پیموده شده است، و سوم اینکه با صدور احکام جدید از سوی صندوق‌های بازنشستگی، پرداخت مطالبات به زودی آغاز خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: با وجود اینکه مسیر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مسیری سهل و آسان نیست و با پیچیدگی‌های حقوقی و فنی روبه‌رو بوده است، دولت چهاردهم در تعامل با سایر قوای کشور، تمام تلاش خود را به کار بست تا سرعت چشمگیری در اجرای قانون ایجاد شود و پاسخ مناسبی به انتظارات به حق بازنشستگان گرامی داده شود.

سازمان برنامه و بودجه در ادامه این اطلاعیه از آغاز صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی هر چه زودتر خبر داد و گفته است: انتظار می‌رود با توجه به تامین منابع مورد نیاز و طراحی سازوکارهای عملیاتی مورد نیاز، به‌زودی و پس از صدور احکام جدید در دستگاه‌های اجرایی، پرداخت مستمری بازنشستگان بر مبنای احکام جدید صورت گیرد.

سازمان برنامه و بودجه در پایان این اطلاعیه از صبوری و همراهی بازنشستگان در مسیر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، قدردانی کرده است.

کد خبر 891912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • marandi IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    3 0
    ...از این ستون به آن ستون یا فرج !!!!! مردم برخلاف شما میفهمند ....
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    3 0
    امروز نشد فردا فردا نشد پس فردا پس فردا نشد خب نشد که نشد به جایی بر نمیخوره بازنشسته کیلو چند
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    3 0
    طبق قانون بعد از نیمه دوم سال باید حقوق ها افزایش پیدا می‌کرده، چند روز دیگر وارد دومین ماهی می‌شویم گه باید حقوق ها افزایش پیدا می‌کرده اما هنوز هم خیری نیست، اما چنانچه در کشور انتخاباتی در پیش داشتیم دولت و مجلس و مسئولین همگی متفق‌القول سیاست پول پاشی رو فورا انجام میدادند