لیگ‌های اروپایی فوتبال بعد از ۲هفته رخوت کار خود را دوباره از سر می‌گیرند.

توپ فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک فیفادی خسته‌کننده و خطرناک دیگر به پایان رسید. حالا تا یک‌ ماه آینده بازی ملی نداریم و در این فرصت دوباره می‌توانیم فوتبال باشگاهی ببینیم. البته در بازگشت دوباره به لیگ‌ها فعلا قرار نیست بازی مهمی برگزار شود. امروز که در لیگ‌های بزرگ اروپایی بازی جذابی در پیش نداریم و فردا هم غیر از بازی لیورپول و چلسی خبر خاصی نخواهد بود.

Spain|LaLiga

در لالیگا امروز رئال‌مادرید از سلتاویگو پذیرایی می‌کند. داور این مسابقه دشمنی خاصی با تیم مادریدی دارد. ارناندس ارناندس حتی در بازی هفته گذشته کرواسی و لهستان هم دست از سر رئالی‌ها برنداشت و به‌قدری بد داوری کرد که صدای مودریچ را درآورد. رئالی‌ها که دل خوشی از او ندارند، نزدیک به نیمی از بازی‌هایی را که با قضاوت این داور انجام شده، نتوانسته‌اند ببرند. در ۳۲بازی که ارناندس داور بازی‌های رئال بوده، آنها ۱۸برد، ۶تساوی و ۸شکست داشته‌اند. بارسلونا هم فردا با سویا بازی دارد. حاشیه زودهنگام این مسابقه این است که بین ۲باشگاه دعوا راه افتاده و برنامه ناهار بین مدیران ۲باشگاه به‌هم خورده. سران سویا اعلام کرده‌اند به‌علت ارتباط بارسلونا با پرونده نگریرا و رشوه طولانی‌مدت به داوران لالیگا، روز یکشنبه در مراسم ناهار پیش از مسابقه شرکت نخواهند کرد و همانند سال گذشته، در ورزشگاه هیچ نماینده‌ای از سویا در کنار مسئولان بارسا حاضر نخواهد بود. په‌په کاسترو، رئیس سویا پرداخت پول به داور را تخلف می‌داند و دلیلی بر تبرئه بارسلونا نمی‌بیند.
یک خبر دیگر هم از لالیگا منتشر شده؛ ایسکو که مدتی طولانی دچار مصدومیت بوده، خبر داده که به صرع مبتلاست. او سال‌۲۰۲۲ به همین‌خاطر با مشکل روبه‌رو و به‌مدت ۴روز هم در بیمارستان بستری شد. او در حال‌حاضر پیراهن بتیس را بر تن دارد.

Germany|Bundesliga

دورتموند دیشب با سن‌پائولی بازی کرد و هر دو مدعی اصلی قهرمانی این فصل هم امروز بازی‌های سختی دارند. بایرلورکوزن به مصاف اینتراخت فرانکفورت می‌رود و بایرن‌مونیخ با اشتوتگارت بازی می‌کند. اشتوتگارت با وجود ازدست‌دادن گیراسی و ۲، ۳بازیکن مهم دیگر خود، همچنان تیم قدرتمندی است. آنها رئال‌مادرید را در لیگ قهرمانان بسیار آزار دادند. اشتوتگارت حریف محبوب بایرن است. بایرن در ۶۹بازی از ۱۱۰بازی خود در بوندس‌لیگا مقابل اشتوتگارت (۲۲شکست و ۱۹تساوی) پیروز شده. هیچ تیم دیگری در تاریخ لیگ این تعداد برد مقابل یک حریف ثبت نکرده. بایرن در ۶بازی اول این فصل، ۷گل دریافت کرده و این در حالی است که فصل پیش ۱۵هفته طول کشید تا این تعداد گل را بخورد. اشتوتگارت هم ۲۲بازی پیاپی است که در بوندس‌لیگا گل می‌زند. طولانی‌ترین روند گلزنی این تیم ‌بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۵ بود که در ۲۷بازی پیاپی به حریفان گل زده بود.

وضعیت دفاع مدافع عنوان قهرمانی چندان خوب نیست. بایرلورکوزن در ۶بازی آخرش در بوندس‌لیگا نتوانسته کلین‌شیت کند. اینتراخت با ۲امتیاز بیشتر و ۲پله بالاتر از لورکوزن در ‌رده سوم جدول جای دارد. اما لورکوزن بیش از هر تیم دیگری در بوندس لیگا (۲۴بار) در خانه‌اش اینتراخت فرانکفورت را شکست داده؛ ازجمله همه ۹‌دیدار گذشته (۳۱گل زده و ۴گل خورده). دهمین برد متوالی با رکورد باشگاهی آنها در لیگ مقابل هانوفر از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ و از سال‌۱۹۸۲ مقابل دویسبورگ برابری می‌کند. هیچ‌یک از ۷۸مسابقه آخر بین ۲تیم بدون گل به پایان نرسیده.

لورکوزن با ۱۱امتیاز از ۶بازی اول، بدترین شروع یک قهرمان بوندس‌لیگا در ۱۲سال گذشته را داشته است. دورتموند نیز در فصل ۱۳-۲۰۱۲ تا این هفته ۱۱امتیاز کسب کرده بود.

Italy|Serie A

میلان با تیم سختکوش اودینزه بازی می‌کند. آخرین بازی بین ۲تیم در سن‌سیرو را تیم مهمان برد و اودینزه شاید بتواند برای اولین‌بار ۲بازی پیاپی را در خانه میلان ببرد. میلان در این فصل ۴بازی از ۹بازی اول خود (۳برد و ۲مساوی) را باخته و تنها پیروزی در شهرآورد میلان باعث شده پائولو فونسکا هنوز سرمربی این تیم باشد و شاید یک رکورد منفی تاریخی بزند. در ۸۰سال گذشته، آنها فقط ۲بار در ۱۰بازی اول خود در تمام رقابت‌ها ۵شکست را به ثبت رسانده‌اند؛ فصل‌های ۲۰-۲۰۱۹ و ۱۳-۲۰۱۲.

لاتزیو ۲بازی از ۳بازی اخیر خود در لیگ مقابل یوونتوس (یک شکست) را برده؛ همان تعداد برد در ۳۶دیدار قبلی خود مقابل بیانکونری در سری‌آ (۸مساوی و ۲۶شکست). لاتزیو می‌تواند برای اولین‌بار از سال ۲۰۰۱، آمار ۲پیروزی متوالی را مقابل یووه در سری‌آ ‌به ثبت برساند. یووه ۳بازی خانگی آخر خود را در آلیانس با مساوی پشت سر گذاشته. قبلا ۳بار پیش آمده که ۴بازی خانگی پیاپی را هم مساوی کنند.

England|Premier League

لیگ برتر وارد هفته هشتم خود شده و این در حالی است که در ۷‌هفته ابتدایی، ۴تیم بردی دشت نکرده‌اند؛ ایپسویچ، کریستال، ساوتهمپتون و ولورهمپتون. پس از فصل‌های ۶۵-۱۹۶۴ و ۲۲-۲۰۲۱، این تنها سومین‌بار در تاریخ لیگ برتر انگلیس است که ۴تیم تا این لحظه بدون برد باقی مانده‌اند. آیا منچستریونایتد می‌تواند برنتفورد را بیش از ۲دقیقه از گلزنی محروم سازد؟ برنتفورد در هفته‌های اخیر با گلزنی در عرض ۲دقیقه و به‌عبارتی زیر ۸۶ثانیه در هر یک از ۴بازی اخیر خود، تعداد زیادی از رکوردهای لیگ برتر را شکسته است. من‌یونایتد در ۳بازی لیگ برتر گلی نداشته و همچنین در دقیقه سوم آخرین بازی خانگی خود مقابل تاتنهام گل خورده. این گل‌های زودهنگام به زنبورها وفا نکرده و آنها بیشترین امتیاز را در بازی‌هایی که از حریف پیش بوده‌اند (۸) از دست داده‌اند. در آن‌سو هم منچستر در هیچ‌یک از بازی‌های این فصل نتوانسته کام‌بک بزند و بازی عقب‌افتاده را ببرد.

آرسنال در زمین بورنموث به میدان می‌رود که ساده‌ترین بازی توپچی‌ها پیش از تونل وحشت پیش‌رو تا قبل از فیفادی بعدی خواهد بود. آنها در بازی‌های بعدی باید به مصاف لیورپول، نیوکاسل، چلسی و اینتر بروند. آرسنال بدون اودگارد زیبا بازی نمی‌کند و منتقدانی دارد. آنها ساکا و مارتینلی را هم در فیفادی اخیر از دست داده‌اند.

لیورپول وارد یک تونل وحشت شده و ۱۰بازی بسیار سخت در پیش دارد و باید با تیم‌های چلسی، لایپزیش، آرسنال، لورکوزن، استون‌ویلا، رئال‌مادرید و منچسترسیتی بازی کند. این تونل وحشت از فردا آغاز می‌شود.

کد خبر 891938
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha