عصر پنجشنبه‌ای که گذشت شهروندانی که گذرشان به مجموعه گردشگری عباس‌آباد افتاد، با حال و هوای هیجان‌انگیزی در محدوده پل طبیعت روبه‌رو شدند که از جنس ورزش بود.

ووشو

همشهری آنلاین: بیش از ۲ هزار نفر از ووشوکاران، تای‌چی‌کاران و ورزشکاران رزمی پایتخت در همایشی با حضور شهردار تهران، وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون ووشو دورهم جمع شدند و عصر متفاوت و هیجان‌انگیزی را در بوستان آب و آتش و پل طبیعت رقم زدند.

یک بعدازظهر ورزشی

حوالی ساعت۱۵، ورزشکاران با لباس‌های رنگی یکی یکی از راه می‌رسند، از زن و مرد تا کودک و سالمند همگی آمده‌اند. فراخوان مراسم از قبل داده شده، برای همین هرچه می‌گذرد به تعداد جمعیت افزوده می‌شود. علیرضا بهرمن، سرپرست هیأت ووشوی استان تهران خوشحال است و می‌گوید: «امروز حرفه‌ای‌ها و آماتورها دورهم جمعند. سال‌ها بود که ورزشکاران این رشته به این شکل صمیمی گرد هم نیامده بودند اما با مشارکت شهرداری و وزارت ورزش و علاقه مدیران این نهادها توانستیم این ورزشکاران را گرد هم آوریم و این موضوع نویدبخش روزهای خوب ورزش کشور در آینده است.»

توسعه تاچی در بوستان‌ها

ورزشکاران در گروه‌های مختلف تمرینات نمایشی و حرکات ورزشی اجرا می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که علاوه بر ووشوکاران، مردم عادی هم سمت محل برپایی مراسم بیایند و پل طبیعت به صحنه‌ای از جنس ورزش و هیجان تبدیل شود. این میان مجری از همه حاضران درخواست می‌کند تا چند حرکت ورزشی انجام دهند و فرقی نمی‌کند که وزیر ورزش باشی یا شهردار پایتخت. همه از روی صندلی‌هایشان بلند می‌شوند و دقایقی چند حرکت نرمشی انجام می‌دهند. علیرضابهرمن در این حین می‌گوید: «امیدواریم با نگاه پدرانه شهردار تهران به ورزش های ووشو وتای‌چی این رشته‌ها توسعه یابد، چون رشته تاچی توانایی تبدیل شدن به یک ورزش همگانی در بوستان‌های تهران را دارد.»

آموزش همگانی و شناسایی استعدادها

برای مراسم گرامیداشت روزجهانی ووشو، بسیاری از چهره‌های سرشناس آمده‌اند تا به قهرمانان این رشته تبریک بگویند و با اهدای جوایزی از آنها قدردانی کنند. این میان حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران برگزاری برنامه‌های متعدد ورزش همگانی در شهر را گواه این موضوع می‌داند که اساس فعالیت شهرداری معطوف به ورزش همگانی است و می‌افزاید: «شهرداری از ۲ سال قبل تلاش کرده در حوزه ورزش قهرمانی و رقابتی نیز حضور داشته باشد، تاجایی که رویداد ورزشی قهرمان شهر از سال ۱۴۰۱ در شهر تهران شروع شد. در نخستین دوره این رویداد ۶۰۰ هزار نفر و در دوره دوم نیز بیش از یک‌میلیون نفر از شهروندان تهران مشارکت داشتند، چون شهرداری در قهرمان شهر به جز بعد رقابتی، به‌دنبال شناسایی استعدادهای ورزشی شهروندان تهرانی نیز بوده است.»

دیدار با ووشوکاران روی پل طبیعت

مسئولان در این گردهمایی چه گفتند؟

جامعه برای پیشرفت نیاز به ورزش دارد

علیرضا زاکانی، شهردار تهران: جامعه برای پیشرفت نیاز به ورزش دارد و اگر این موضوع نادیده گرفته شود، هم افراد جامعه و هم کشور دچار مشکل می‌شوند، زیرا ورزش ابزاری است که با آن می‌توان شادی و نشاط را در کشور ایجاد کرد. امیدوارم با همراهی ورزشکاران، قهرمان شهر ۳ با کیفیت بالاتری نسبت به ۲ دوره قبلی برگزار شود. علاوه بر این شهرداری تهران خود را متعهد به همکاری با فدراسیون‌های ورزشی در ترویج امر پسندیده ورزش می‌داند و بر این اساس حاضر به همکاری با فدراسیون ووشو نیز هستیم.

ورزش همگانی نیاز جامعه امروز است

احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان: در زمینه توسعه ورزش همگانی توافق‌هایی با شهرداری تهران و شهرداری‌های کلانشهرها داریم، ضمن اینکه در موضوع همگانی کردن به کمک همه دستگاه‌ها شرایطی را به‌وجود می‌آوریم که همه مردم از امکانات دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده کنند. باید به ورزش سالمندان و ورزش کودکان و چاقی در بین کودکان بیشتر توجه کنیم و پیش‌بینی داریم اگر به همین شکل پیش رویم تا سال۱۴۱۴ جزو ۱۰کشور اول در بحث چاقی خواهیم بود. ضرورت دارد به ورزش همگانی، ورزش دانش‌آموزی و تغذیه کودکان بیشتر توجه کنیم و همه اینها نیازمند این است که تحرک را در جامعه بیشتر کنیم.

کد خبر 891976
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha