شجاع خلیل زاده مدافع ملی پوش کشورمان که روزهای خوبی را در لباس تیم ملی پشت سر می‌گذراند تاکید دارد اگر امکانات و شرایط لازم برای این تیم ملی مهیا شود می‌توانند در جام جهانی کارهای بزرگی انجام دهند.

شجاع خلیل‌زاده

محمد زارعی- خلیل زاده گفت وگویی را با همشهری آنلاین انجام داد که در ذیل می‌خوانید:

تیم ملی دو بازی برابر ازبکستان و قطر انجام داد ابتدا از بازی با ازبکستان برایمان بگو که بازی نتیجه تساوی به پایان رسید.
ما مقابل ازبکستان هم بازی خوبی را ارائه کردیم و اگر ده نفره نمی‌شدیم شرایط بهتر بود. می‌توانستیم آنجا (در زمین ازبکستان) سه امتیاز را بگیریم. حالا خدا را شکر توانستیم در دو تا بازی ۴ امتیاز بگیریم. شرایط‌مان در جدول خوب شود. الان شرایط در جدول خیلی اوکی است ان شاءالله دو تا بازی بعدی (مقابل کره شمالی و قرقیزستان) را ببریم و به جام جهانی صعود کنیم.

در بازی دوم برابر قطر همه ذهنشان بازی مان مقابل این تیم در نیمه نهایی بود. بازی‌ای که خیلی دراماتیک بود. توپ جهانبخش در دقایق پایانی به تیر دروازه خورد و در نهایت نشد که ما به فینال صعود کنیم. اما این بار عملکردمان مقابل قطر فوق‌العاده بود.
شرایطی در جام ملت ها به وجود آمد که من هنوز که هنوزه و با اینکه نزدیک یک سال از آن موضوع می‌گذرد ولی تلخی اش هنوز در ذهن‌ من و سایر بازیکنان است. خدا را شکر توانستیم حالا نمی‌گویم انتقام چراکه در فوتبال جای انتقام نیست ولی خدا را شکر توانستیم با یک بازی خوب سه امتیاز بازی را بگیریم که خیلی برایمان مهم بود. به قول آقای قلعه‌نویی این بازی سه امتیاز نداشت ۹ امتیاز داشت.

حالا با نتایجی که به دست آمد شرایط گروه‌مان را چطور ارزیابی می‌کنی آنهم با توجه به اینکه ما ماه آینده دو بازی دیگر با تیم های کره شمالی و قرقیزستان داریم.
گروه‌مان خیلی گروه سختی است. همه می‌دانند. قطر قهرمان دوره جام ملت‌ها است. ازبکستان تیم خوبی است. تیم‌های خوبی در گروه‌مان حضور دارند. این سه امتیاز کسب شده مقابل قطر خیلی می‌تواند به ما کمک کند. ان شاءالله اگر دوتا بازی آینده (کره شمالی و قرقیزستان) را ببریم سریع‌ترین صعود تاریخ به جام جهانی را خواهیم داشت.

تا قبل از دیدار با قطر بسیاری از کارشناس اعتقاد داشتند خط دفاعی تیم ملی در ۳-۴ بازی گذشته عملکرد خوبی داشته است اما در بازی با قطر و با درخشش هم زمان مهاجمان و مدافعان به نظر می‌رسد تیم ملی به آن بالانس لازم در همه خطوط رسیده است. نظر خودت در این باره چیست؟
خب دفاع که فقط ما نیستیم. دفاع تیمی است همه بازیکنان دفاع می‌کنند. همه بازیکنان هم حمله می‌کنند. یک شرایطی می‌شد که توپ‌هایمان گل نمی‌شد. خدا را شکر این بازی خدا کمک کرد موقعیت‌هایمان تبدیل به گل شد. ۴ گل زدیم‌ و می‌تواستیم بیشتر هم بزنیم. به نظر من می‌توانستیم ۶-۷ گل هم بزنیم. اما این برد تمام شد و رفت. همه را باید بسپاریم به خاطرات. ان شاءالله بتوانیم بازی بعدی را نتیجه بگیریم و با یک شرایط خیلی خوب به جام جهانی صعود کنیم. البته ان شاءالله که با آقای قلعه‌نویی به جام جهانی برویم.
امیرقلعه نویی در کنفرانس بعد از بازی با قطر اعلام کرد که به بازیکنان تیم ملی گفته شاید من در جام جهانی نباشم،نظر شما در این باره چیست؟
صد درصد ما دوست داریم با یک مربی ایرانی به جام جهانی برویم. ان شاءالله شرایط مهیا باشد که ایشان هم بتوانند نتایج خوبی بگیرند و در جام جهانی از گروه صعود کنیم. آقای قلعه‌نویی همیشه و در همه جلساتش به بازیکنان تیم ملی می‌گوید من از شما می‌خواهم که چه من در جام جهانی باشم چه نباشم (البته ان شاءالله که حضور داشته باشد) در جام جهانی از گروه‌تان به مرحله بعد صعود کنید. هدف مان همین است ان شاءالله بتوانیم به این هدف‌مان برسیم.

تو چندین بازی است که در خط دفاعی تیم ملی عملکرد فوق العاده ای داشتی و همین مساله هم باعث شد بسیاری از کارشناسان از عملکرد خط دفاعی تیم ملی و خودت تمجید کنند. می‌خواستیم یک مقدار هم در مورد شرایط خودت صحبت کنی.
من وضعیتم خدا را شکر خوب است. همه چیز خوب است حالا به امید خدا همین شرایط را حفظ کنیم و ان شاءالله من هرچه در توانم باشد برای تیم ملی می‌گذارم. تلاشم را دوچندان می کنم و روز به روز باید بهتر شوم. هدف این است اول برای تیم ملی کمک کنم بعد هم تراکتور.

با وجود درخشش تیم ملی مقابل قطر برخی انتقاداتی داشتند که باعث دلخوری کادر فنی و بازیکنان تیم ملی شده بود. می‌خواستم نظر خودت را در این باره برایمان بگویی.
متاسفانه یکسری رسانه‌ها و یکسری افراد هدفمند تیم ملی را می‌کوبند ولی این چیزها برای ما مهم نیست ما باید این مسیر را طی کنیم. خود شخص من باید روزبه روز بهتر شوم. باید برای تیم ملی شرایط لازم و امکانات لازم مهیا شود که بتواند درخشش لازم را داشته باشد.

در مورد درخشش سردار آموزن مقابل قطر و دو گلی که زد چه صحبتی داری؟
من همیشه می‌گویم هم سردار و هم مهدی طارمی جزو بهترین مهاجمان فوتبال ما بعد از علی آقای دایی هستند. من مثل سردار و طارمی ندیدم خدا وکیلی. خدایی خیلی قوی‌اند. جایگاهشان بالاتر از این چیزهایی که الان هستند است.

امیرقلعه نویی اعلام کرده تیم ملی این توانایی را دارد در جام جام جهانی دو مرحله از گروه خود صعود کند نظر خودت به عنوان یکی از بازیکنان باسابقه دراین باره چیست؟
ما در جام ملت‌ها هم ژاپن را بردیم. تیمی که همه تیم ها را با ۴-۵ گل شکست می‌دهد. اقای قلعه نویی در رختکن گفت ما خودمان باشیم همه این تیم‌ها را می‌توانیم ببریم. فقط نباید اسیر حاشیه شویم.

در پایان صحبتی داری.
من فقط از همه رسانه‌ها،مجری ها و گزارشگرهای تلویزیون یک درخواست دارم؛ تیم ملی برای همه مردم کشورمان است و باید همه پشت هم باشیم. کشورهای دیگر را ببینید. کشورهای عربی یا کشورهای دیگر، همه می آیند انتقاد سازنده می‌کنند. نباید از روی غرض بزنیم. کسی که به نظر من چیزی در فوتبال به دست نیاورده می‌آید بازیکن تیم ملی را می کوبد.

از سرمربی بگیر تا بازیکنان همه انتقادپذیر هستند. نه اینکه بخواهید از روی غرض‌ورزی صحبت کنید. همه بازیکنانی که در تیم ملی هستند خانواده دارند وقتی مجری یا گزارشگر تلویزیون می‌آید علیه بازیکنی صحبت می‌کند باید بداند خانواده آن بازیکن هم دارد حرفش را می‌شنود. پس باید این مسایل را رعایت کند. انتقاد به جا کنید. نکوبید. این کوبیدن ها باعث می شود تیم ملی به حاشیه برود.

کد خبر 892099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
    2 0
    نه تیم میلی فقط برای شما و یکسری افراد خاص بیخود هندوانه زیر بغل مردم نزارید.