مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران امسال بیش از 5 درصد درآمدهای پایدار خود را افزایش خواهد داد.

به گزارش همشهری، درآمدهای پایدار به‌صورت دائمی بوده و نظیر درآمدهای حاصل از ساخت‌وساز نیست که درصورت رکود، بودجه شهرداری را با تهدید مواجه سازد.

به گفته مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، درآمدهای پایدار شهرداری در سال گذشته 17 درصد بود و امسال نیز مقرر شده با 5درصد افزایش به بیش از 22 درصد برسد.

مناف‌هاشمی از تلاش شهرداری برای وصول بموقع قبوض نوسازی، کسب و پیشه و پسماند به‌عنوان درآمد پایدار سخن گفت و افزود: امسال بالغ بر 250 میلیارد تومان قبوض نوسازی و بین 120 تا 150 میلیارد تومان قبوض کسب و پیشه و پسماند را به‌عنوان بخشی از درآمد پایدار برای شهرداری لحاظ کرده‌ایم.

این در حالی است که مناف هاشمی تاکید کرد: رقم مورد اشاره در مقابل 1300 میلیارد تومانی که شهرداری تنها برای نگهداشت شهر نظیر رفت و روب و یارانه بلیت مترو و اتوبوس و... هزینه می‌کند رقم چشمگیری به حساب نمی‌آید.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری در عین حالی که تاکیدکرد بهتر است طبق قانون، شهروندان این عوارض را تا پایان مهلت مقرر(پایان مهرماه) بپردازند، در غیر این صورت 2درصد جریمه می‌شوند، از جوایز در نظر گرفته شده برای شهروندان خوش حساب سخن گفت.

وی افزود: در 2 سال گذشته به‌غیر از 10 درصد جایزه خوش حسابی برای شهروندانی که در موعد مقرر فیش‌های خود را پرداخت کرده اند، امسال برای پرداخت هر سه دسته از قبوض به‌صورت جداگانه جوایزی در نظر گرفته شده است.

مناف هاشمی گفت: بانک‌های طرف قرارداد شهرداری را زیر فیش‌ها ذکر کرده‌ایم ضمن اینکه در طرح شتاب نیز امکان پرداخت این فیش‌ها وجود دارد. مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران به توزیع فیش‌های عوارض نوسازی اشاره کرد و یادآور شد: با تغییراتی که امسال در شیوه توزیع قبوض نوسازی، کسب و پیشه و پسماند اعمال کردیم در کمتر از 25 روز بالغ بر 90 درصد قبوض را تحویل شهروندان دادیم.

وی در این‌باره از بروز اشکالاتی برای برخی شهروندان سخن گفت که در این صورت می‌توانند با مراجعه به ادارات درآمد مناطق موضوع را پیگیری و مشکل خود را حل کنند. به گفته مناف هاشمی، عوارض نوسازی مصوبه مجلس شورای اسلامی است و ما هم براساس این مصوبه فیش‌ها را توزیع می‌کنیم.

مناف هاشمی درباره رقم قبض‌های کسب و پیشه و پسماند نیز گفت: این عوارض براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران توزیع شده است و عوارض پسماند نیز با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران جایگزین بهای خدمات شهری شده است.

وی عوارض خودروها را یک در هزار قیمت خودرو اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: امسال براساس مصوبه شورای شهر مقرر شد اگر در این بخش بیش از سال گذشته وصولی داشتیم با هماهنگی راهنمایی و رانندگی مبلغی را در جهت مسائل فرهنگی هزینه کنیم.

کد خبر 89221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز