سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

گروه ورزشی: مجتبی جباری هافبک تکنیکی استقلال و بازیکنی که در لیگ هشتم نقش غیرقابل انکاری در قهرمانی استقلال داشت، به دلیل مصدومیت مجبور شد زانوی خود را دوباره به تیغ جراحی بسپارد.

هافبک استقلال  ساعت 45/9 صبح دیروز در بیمارستان عرفان تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت. عمل جراحی این بازیکن حدود 2 ساعت و 15 دقیقه طول کشید. پزشک استقلال همراه مسئول امور مالی این باشگاه در بیمارستان حضور داشتند ضمن آنکه صمد مرفاوی نیز به صورت تلفنی با پزشک تیم، پیگیر عمل جراحی و وضعیت جسمی مجتبی جباری بود.دوری مجتبی جباری از استقلال در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های اصلی کادر فنی و مدیریت باشگاه استقلال تبدیل شده است.

هافبک استقلال که در فاصله 4 روز مانده به دیدار با سپاهان در هنگام وزنه‌زدن با دستگاه دچار آسیب‌دیدگی شدید شد پس از گرفتن MRI مشخص شد که رباط زانوی او به شدت دچار کشیدگی شده است و این بازیکن قادر به بازی نیست و مجبور است زانوی خود را به تیغ جراحی بسپرد.

این خبر شوک بزرگی برای صمد مرفاوی بود. مربی‌ای که پس از تحویل گرفتن تیم قهرمان برای تکرار قهرمانی به این موضوع کاملا واقف بود که اهداف قهرمانی‌اش را تنها با وجود بازیکنانی نظیر جباری ترسیم خواهد کرد و در غیر این صورت طبعا مرفاوی برای تکرار قهرمانی چالش‌های بسیاری مواجه خواهد شد. البته دوری چند هفته‌ای جان‌واریو و مصدومیت جباری، کادر فنی و مسئولان استقلال را کاملا نگران کرده است.پیش از عمل جراحی جباری دو موضوع مهم ذهن هافبک مصدوم استقلال را معطوف کرده بود؛ کسر 40 درصدی قرارداد مالی و خارج شدن نامش از فهرست باشگاه استقلال. مسائلی که هنوز مدیریت و کادر فنی استقلال صراحتا در این رابطه مواضع خود را در خصوص آن اتخاذ و اعلام نکرده‌اند.

غلامحسین مظلومی در رابطه با خارج کردن نام جباری و کسر 40 درصدی قرارداد هافبک مصدوم استقلال صحبت نمی‌کند و تنها به ذکر این نکته اکتفا می‌کند: «در رابطه با جباری و مسائل مالی او تنها واعظی‌آشتیانی تصمیم‌گیرنده اصلی خواهد بود.» رحیم‌پور یکی از مربیان استقلال در رابطه با کسر 40درصدی قرارداد جباری حرفی نمی‌زند اما در این رابطه که آیا نام هافبک استقلال از فهرست این تیم خارج خواهد شد، اینگونه پاسخ می‌دهد: «مسلما دکتر نوروزی به زودی گزارش کامل خود در رابطه با شرایط جباری پس از عمل جراحی را به سرمربی تیم اعلام خواهد کرد.

قطعا می‌دانیم با توجه به عمل سنگینی که جباری انجام داده این بازیکن به مسابقات لیگ برتر نمی‌رسد اما از آنجا که احتمال حضور او برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد بعد از گزارش نورزی و طبق مقررات، سرمربی تیم به همراه مدیریت تیم تصمیم نهایی را در مورد جباری اتخاذ خواهند کرد اما تا این لحظه مرفاوی در خصوص خارج کردن نام جباری از لیست هیچ تصمیمی نگرفته است.»

این احتمال نیز وجود دارد چنانچه باشگاه استقلال طبق قوانین سازمان لیگ بتواند نام جباری را برای مسابقات لیگ از لیست خود خارج کند با رسیدن هافبک استقلال و مهیا شدن وی برای مسابقات آسیایی از وی برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بهره بگیرد.

 واکنش جباری به شایعات

مجتبی جباری که در برخی مواقع انتقادات تندی نسبت به سرمربی سابق استقلال داشت به محض شنیدن این موضوع که ممکن است نامش از لیست استقلال خارج شود و 40 درصد از قراردادش نیز کسر شود، واکنش نشان داده و می‌گوید: «من که با زانوی مصدوم به استقلال نیامدم. صحیح و سالم با استقلال قرارداد بستم و طبعا من و باشگاه طبق قراردادی که منعقد شده به مفاد قرارداد پایبند خواهیم بود، بنابراین قرار نیست 40 درصد از قرارداد مالی‌ام به واسطه مصدومیتی که ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید کسر شود.»

هافبک استقلال در ادامه در رابطه با خارج شدن نامش از فهرست استقلال نیز اینگونه پاسخ می‌دهد: «فکر نمی‌کنم نام من از لیست خارج شود چون مرفاوی چیزی در این رابطه به من نگفته است. البته واقعا ناراحتم که نتوانستم برای استقلال در این مقطع مفید واقع شوم. چون دوست داشتم به صمد کمک کنم اما فعلا شرایط به گونه‌ای است که به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای باید با این مصدومیت کنار بیایم.»مجتبی جباری عصر روز گذشته از بیمارستان مرخص شد و طبق هماهنگی به عمل آمده از روز چهارشنبه دکتر نوروزی فیزیوتراپی را بر روی زانوی این بازیکن آغاز خواهدکرد. پیش‌بینی می‌شود وی پس از 7 ماه بتواند به میادین بازگردد.

 واکنش باشگاه استقلال

مصاحبه مدیر روابط عمومی استقلال در روز یکشنبه با یکی از خبرگزاری‌ها در مورد جباری باعث شده بود اخبار حاشیه‌ای فراوانی پیرامون وضعیت جباری به گوش برسد و واکنش‌هایی از سوی جباری و رسانه‌ها را به همراه داشته باشد.مدیر روابط عمومی استقلال پس از مصاحبه‌اش با یکی از خبرگزاری‌ها به همشهری می‌گوید: «مسلما در خروج احتمالی نام جباری از لیست استقلال تنها نظر صمد مرفاوی تعیین‌کننده خواهد بود و مسلما سرمربی تیم بر اساس گزارش پزشک و مسائل موجود در تیم استقلال، تصمیم نهایی را در مورد جباری اتخاذ خواهد کرد.»

وی در ادامه در رابطه با کسر 40 درصد قرارداد هافبک استقلال نیز می‌گوید: «مسلما در رابطه با مسئله مالی هافبک استقلال طبق مفاد قرارداد عمل خواهیم کرد اما قدر مسلم طبق صحبتی که پیش از این انجام دادم بخشی از قرارداد مالی جباری که به پاداش‌های پس از برد و سایر مسائل در این رابطه بازمی‌گشت با بازی نکردن و غیبت جباری به طور اتوماتیک‌وار شامل حال او نخواهد شد که این موضوع طبیعتا درصدی از قرارداد جباری خواهد کاست.» وی در پایان از همکاری این باشگاه با جباری حرف می‌زند: «کلیه هزینه‌های عمل جراحی مجتبی جباری از طریق باشگاه استقلال پرداخت شد و باشگاه در این رابطه به وظیفه خود عمل کرده و کوتاهی‌ای از خود نشان نداده است.»

کد خبر 89237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز