یک فوریت طرح «اصلاح تبصره پنجم ذیل ماده واحده مصوبه بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) در سال ۱۴۰۳» در جریان شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

شورا

همشهری آنلاین - در جریان دویست و هفتاد و دومین جلسه صحن شورا، یک فوریت طرح «اصلاح تبصره پنجم ذیل ماده واحده مصوبه بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) در سال ۱۴۰۳» مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

حبیب کاشانی، عضو شورا در خصوص دلایل یک فوریت بررسی این طرح گفت: در مصوبه سال ۱۳۹۴ شورا، کفن و دفن جانبازان با هر درصد جانبازی، آزادگان و همسران آن‌ها به صورت رایگان بود که دلایل تصویب این طرح، تقدیر از ایثارگری و فداکاری این عزیزان و خانواده‌هایشان بود. اما با گذشت ۹ سال در مصوبه جدید (سال ۱۴۰۳) این امتیاز تنها به جانبازان با درصد بالای ۲۵ محدود شده است که نوعی عقبگرد از رویکرد قدردانی شایسته قبلی است.

وی افزود: این تغییر نه تنها فداکاری‌های جانبازان و آزادگان را نادیده می‌گیرد؛ بلکه نقش مهم و همراهی همسران آن‌ها را که همواره با صبوری و از خود گذشتگی در تمام مراحل زندگی مشترک در کنار این عزیزان بودند نیز کمرنگ می‌کند. بنابراین به پاس قدردانی از این ایثارگران که حافظان اصلی ارزش‌های انقلاب و نظام هستند؛ اعضای شورای ششم بر این نظرند که درج این بخش یعنی «جانباز و همسر با هر درصد بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران، آزاده و همسر» در متن بازگشت به رویکردی است که به درستی قدر ایثارگری تمام جانبازان و آزادگان و همچنین همراهی و فداکاری همسران آن‌ها را می‌داند.

در ادامه یک فوریت این طرح با اکثریت آرای اعضاء به تصویب رسید.

کد خبر 892380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha