سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: رویارویی رم و یوونتوس در استادیو المپیکو فرصتی برای هنرنمایی دیه‌گو بود تا با زدن دو گل دیدنی دومین پیروزی را به باشگاه تورینی هدیه کند.

هافبک جدید یوونتوس که تابستان امسال از وردربرمن خریداری شد، نشان داد که چرا هواداران یووه برای پایان دادن به قهرمانی‌های اینتر، دل به او بسته‌اند. با اشتباه مارکو کاستی در دقیقه 25، دیه‌گو توپ را روی خط نیمه ربود و با فراری دیدنی دروازه رم را باز کرد. اما تنها 10 دقیقه بعد گل دیدنی دانیله ده‌روسی که با شوتی 30 متری و پس از شروع سریع ضربه ایستگاهی بوفون را غافلگیر کرد، موجب شد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

در دقیقه 68 دیه‌گو یک بار دیگر هنرش را نشان داد و پاس یاکینتا را با فریب مدافع رم به درون دروازه تونی فرستاد. قبل از این گل بوفون ضربه توتی را به زیبایی مهار کرده بود. در دقایق تلف‌شده هم نوبت فیلیپه ملو دیگر هافبک برزیلی و خرید جدید یووه بود که با حرکت پا به توپی که از وسط زمین داشت با شوت دیدنی‌اش پیروزی را کامل کند.فرارا، سرمربی یووه در تمجید از دیه‌گو گفت: «او هفته گذشته هم توانایی‌اش را نشان داد. او تکنیک خیلی خوبی دارد و در برنامه‌های دفاعی هم بسیار مفید است.» او اضافه کرد که تیمش شایسته پیروزی بود: «البته در طول بازی مشکلاتی داشتیم ولی درمجموع آن طور که لازم بود بازی کردیم و شایسته پیروزی بودیم.

این پیروزی به ما اعتماد به نفس می‌دهد و تایید می‌کند که بازیکنان بزرگی داریم ولی از این 6 امتیاز هیچ نتیجه‌گیری نمی‌کنم حتی اگر عملکردمان خوب بوده باشد.» دیه‌گو هم درباره هماهنگی سریعش با یووه گفت: «باید از جو یووه، چیرو فرارا، هم‌تیمی‌هایم و هواداران تشکر کنم که توانسته‌ام به این خوبی جا بیفتم.»رم اما با تحمل دومین شکست فصل بدون امتیاز و با تفاضل گل منهای 3 در قعر جدول قرار گرفت تا برای دومین سال متوالی شروع ضعیفی داشته باشد. اسپالتی کمبود روحیه جنگندگی و عدم آمادگی بدنی را دلیل شکست تیمش می‌داند: «یوونتوس قدرت و ثبات بیشتری داشت. به جز چند حرکت خوب، نتیجه نهایی جای بحث ندارد.

ناآمادگی بدنی برخی از بازیکنان هم کمکی به ما نکرد. اینکه همه بازیکنان تیم روحیه جنگندگی ندارند، تقصیر من هم هست. ده‌روسی یک لیدر واقعی است ولی بازیکنانی مثل ژرمی‌منز و توتی توانایی‌های متفاوتی دارند. روحیه جنگندگی آنها کمی پایین‌تر است.» اسپالتی امیدوار است که با بازگشت بازیکنانی مانند خوان، تونتو، پروتا و سیسینیو، رم به نتایج بهتری برسد.

صدرنشینی سمپدوریا

جنوا و لاتزیو هم مانند یوونتوس 6 امتیازی هستند ولی در پایان هفته دوم این سمپدوریا بود که پس از پیروزی 3 بر یک مقابل اودینزه و به دلیل گل زده بیشتر نسبت به یووه به صدر جدول رفت. پاتزینی، مانینی و کاسانو زننده گل‌های سمپدوریا بودند و دی‌ناتاله تنها توانست یکی از گل‌ها را برای اودینزه جبران کند. جی‌جی دل‌نری سرمربی سمپدوریا که تیمش هفته گذشته در دقایق تلف‌شده در خانه کاتانیا به پیروزی رسید، می‌گوید: «ما فلسفه فوتبال خودمان را داریم و همیشه آن را حفظ می‌کنیم. اودینزه تیم بسیار قدرتمندی است که خوب بازی می‌کند ولی ما تمرکز بالایی داشتیم و شایسته پیروزی بودیم.» ستاره سمپدوریا در این بازی کاسانو بود که با پاس پشت‌پا یک گل ساخت، یک گل زد ولی یک پنالتی را از دست داد.

دل‌نری درباره مهاجم نامدارش اضافه می‌کند: «کاسانو تلاش زیادی برای همبازیانش دارد و از نظر تاکتیکی به همه کمک می‌کند.» اما با وجود نمایش خوب کاسانو در دو بازی اخیر، مارچلو لیپی برای دو بازی آتی تیمش مقابل گرجستان و بلغارستان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2010 باز هم این مهاجم را دعوت نکرده است.

جنوا، همشهری سمپدوریا هم با پیروزی یک بر صفر در زمین آتالانتا 6 امتیازی شد و در رده سوم ایستاد. رتبه چهارم جدول به لاتزیو تعلق دارد که با پیروزی 2 بر یک در زمین کیه‌وو به دومین پیروزی فصل رسید. خولیو کروز آرژانتینی که هفته گذشته هم تک‌گل لاتزیو را به ثمر رساند، در این بازی هم زننده هر دو گل (اولی از روی نقطه پنالتی) تیمش بود.ناپولی هم با پیروزی 3 بر یک مقابل لیوورنو 3 امتیازی شد.

خوشحال‌ترین بازیکن ناپولی در این بازی کوالیارلا بود. مهاجم ملی‌پوش ایتالیایی که تابستان امسال به ناپولی پیوسته با زدن دو گل، گلزنی با پیراهن تیم جدیدش را جشن گرفت. فیورنتینا هم در یک بازی دشوار مقابل پالرمو با تک‌گل یووتیچ به پیروزی رسید تا 4 امتیازی شود.

کد خبر 89239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز