بنا به گفته‌های مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به‌زودی ۵ مرکز جامع پذیری در تهران افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

کارآفرینی مددجویان

به گزارش همشهری آنلاین،اشتغال مهم‌ترین دغدغه مددجویانی است که در قالب طرح ساماندهی، در مراکز یاور شهر پذیرش شده و مراحل آخر درمان خود را می‌گذرانند. شهرداری تهران در این دوره علاوه بر ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، تدابیری برای اشتغال و بازگشت مددجویان به اجتماع پیش‌بینی کرده است. بنا به گفته‌های سید محمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به‌زودی ۵ مرکز جامع پذیری در تهران افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. این مقام مسئول وضعیت اشتغال مددجویان را بیشتر تشریح می‌کند.

کار در مراکز یاور شهر

در تمام مراکز یاور شهر به موضوع کارآفرینی توجه شده است و بسیاری از افراد آسیب‌دیده اجتماعی که در چرخه بازپروری قرار گرفته‌اند، مشغول به کار هستند. همچنین با برخی از مجموعه‌ها برای اشتغال مددجویان هماهنگی‌های لازم صورت‌گرفته که مددجویان پس از خروج از مراکز خدمات اجتماعی در آن‌ها مشغول به کار می‌شوند.

آموزش در مراکز خدمات اجتماعی

در حال حاضر آمادگی داریم ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از مددجویانی را که مراحل درمانی را تکمیل و به پاکی رسیده‌اند را به محیط کار متصل کنیم. مددجویان پس از پذیرش در مراکز خدمات اجتماعی (یاور شهرها) دوره‌های آموزش برخی از هنرها مانند خیاطی، نقاشی، کفاشی و...را گذرانده‌اند.

توجه به مطالبه مددجویان

برخی از مددجویان دارای حرفه و شغل بوده و هستند. آنها پس از پاکی بنابه‌درخواست خود می‌توانند در مجموعه‌هایی که ما مشخص کردیم مشغول کار شوند و یا حرفه و هنر خود را به طور مستقل ادامه دهند. به‌هرحال خواسته مددجویان برای ما مهم است و طبق درخواست آنها عمل می‌کنیم.

اختصاص ۵ سوله کارآفرینی در منطقه ۲۰

در فاز اول، کارآفرینی مددجویان در یاور شهر ۹ پیش‌بینی شد و در فاز دوم هم ۵ سوله در منطقه ۲۰ پیش‌بینی‌شده است. مددجویان که در مرحله دوم و سوم ساماندهی شده‌اند در این مجموعه‌ها پذیرش می‌شوند.

۵ مرکز جامعه‌پذیری

برخی از مددجویان خانواده‌ای ندارند و برای اشتغال و اسکان آنها مراکز جامعه‌پذیری پیش‌بینی کرده‌ایم. ظرفیت هر یک از این مراکز ۳۰ تا ۵۰ نفر است و به‌زودی ۵ مرکز در مناطق ۵، ۹، ۱۴، ۱۶ و ۲۱ افتتاح خواهیم کرد.

کد خبر 892439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha