لیونل مسی، اعجوبه آرژانتینی فوتبال در ۹۶ساعت چه بلایی سر دروازه‌بان‌ها آورد!

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیگر شورش را در آورده‌اند! آن از کریستیانو رونالدو، این هم از لیونل مسی. تا کی آنها می‌خواهند گل و رکورد بزنند!؟ مسی که همین بامداد چهارشنبه گذشته در آرژانتین مقابل بولیوی هت‌تریک کرد، ۲پاس‌گل داد و با ۱۱۲گل از رکورد گل‌های ملی علی دایی (۱۰۹) عبور کرد، ۳روز بیشتر طاقت نیاورد و یک هت‌تریک دیگر هم به کارنامه پربار خودش افزود. او بازی اینترمایامی و نیوانگلند را از روی نیمکت آغاز کرد و در مدت ۱۰دقیقه موفق به هت‌تریک شد تا بیشترین نقش را در پیروزی ۶بر ۲تیمش داشته باشد. حالا او در ۴روز و در کمتر از ۹۶ساعت در ۸گل مشارکت داشته است.

ستاره آرژانتینی چهل‌وششمین جام عمر خود را هم بالای سر برد. البته فرمول فوتبال در آمریکا کمی عجیب است و این جام که در حضور اینفانتینو، رئیس فیفا اهدا شد، جام قهرمانی فصل عادی MLS، موسوم به Supporters’ Shield است و به تیمی که بیشترین امتیاز را دارد، تعلق می‌گیرد و لیگ همچنان ادامه خواهد داشت. مایامی با ۷۴امتیاز در لیگ رکورد زد و مسی با ۳۳گل بهترین گلزن تاریخ کوتاه این باشگاه شد.

در بازی با نیوانگلند دوست مسی یعنی لوییس سوارس هم طبق معمول درخشید و ۲گل و ۲پاس گل ثبت کرد و ۲پاس گل هم به نام آلبا ثبت شد.

همانطور که عنوان شد مسی با عبور از لئوناردو کامپانا بهترین گلزن تاریخ اینترمایامی شد؛ بهترین گلزن تاریخ بارسلونا با۶۷۲گل، بهترین گلزن تاریخ آرژانتین با ۱۱۲گل و بهترین گلزن تاریخ اینترمایامی با ۳۳گل. مسی در حالی این عنوان را کسب کرده که از انتقالش به مایامی، کمتر از ۱۵ماه می‌گذرد و در این مدت توانسته ۲عنوان قهرمانی را هم به‌دست بیاورد.

با اینکه بارسلونا نتوانسته جواز حضور در نخستین دوره جام‌جهانی باشگاه‌ها با فرمول جدید را به دست آورد ولی بارسایی‌های سابق در این جام حضور دارند. مسی، بوسکتس، سوارس و آلبا با مایامی به این جام می‌روند. میامی پس از سیاتل ساندرز، دومین نماینده آمریکا در این مسابقات است و بازی‌ افتتاحیه را در ورزشگاه ۶۵هزار نفری هارد راک، میزبانی می‌کند. اینترمایامی سی‌ویکمین تیم این مسابقات است و آخرین تیم در فینال مسابقات کوپا لیبرتادورس مشخص می‌شود.

مسی در ۳۷سالگی و در ۱۲۰دقیقه بازی آخرش برای اینترمایامی؛ ۶گل، ۳پاس‌گل و هر ۱۳دقیقه یک‌گل یا پاس‌گل.

تفکیک گل‌های مسی

۷۱۱گل با پای چپ

۱۰۷گل با پای راست

۲۷گل با سر

۴گل با دیگر اعضای بدن

۹۷گل از خارج محوطه جریمه (رکورد)

۵۷۶گل از داخل محوطه

۱۰۹گل از روی نقطه پنالتی

۶۶گل از ضربات آزاد

۷۴۰گل غیرپنالتی (رکورد)

مجموع ۸۴۹گل

آمار مسی در اینترمایامی

۳۵بازی

۳۳گل

۱۷پاس‌گل

تأثیر مستقیم روی ۵۰گل

بهترین گلزن و بیشترین پاس‌گل (مشترک) در تاریخ اینترمایامی.

کد خبر 892779
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha