وزیران امور خارجه ایران و ژاپن بر ضرورت تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از تشدید ناامنی در منطقه غرب آسیا تاکید کردند.

عراقچی و ایوایا تاکشی

به گزارش همشهری‌آنلاین ، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ایوایا تاکشی» وزیر امور خارجه ژاپن، تلفنی گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت خارجه ایران، عراقچی ضمن تبریک انتصاب تاکشی به‌ عنوان وزیر امور خارجه ژاپن، بر تحکیم و تداوم روابط دیرینه بین تهران و توکیو تاکید کرد.

وزیران امور خارجه ایران و ژاپن همچنین ضمن تبادل‌نظر پیرامون آخرین تحولات منطقه، بر ضرورت تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از تشدید ناامنی در منطقه و برقراری آتش‌بس فوری در غزه و لبنان و ارسال کمک‌های انسانی برای آوارگان تاکید کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر ادامه گفت‌وگوها و رایزنی‌ها به منظور تقویت روابط دوجانبه و تثبیت صلح و ثبات در منطقه تاکید شد.

کد خبر 893126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حمله اسرائیل به موسسات مالی لبنان جنایت جنگی است ولی اما متأسفانه سران وحشی اسرائیل جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند، نمی فهمند و توجه نمی کنند.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    0 0
    دولت آلمان در حالی خود را حامی غیرنظامیان فلسطینی نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از تسلیحات مورد استفاده رژیم صهیونیستی برای نسل کشی فلسطینیان از سوی برلین تامین می‌شود. در سال گذشته میلادی بیش از ۳۶۳ میلیون دلار تسلیحات آلمانی به ارتش رژیم صهیونیستی فروخته شد.