قانون اساسی هر کشور، یکی از مهم‌ترین اسناد اجرایی آن کشور است و نسخه‌های قدیمی آن، از این جهت ارزش‌دارند که به محققان یک سرزمین نشان می‌دهند که کشورشان در راه ایجاد تمدن، در کجا قرار داشته و حالا به کجا رسیده است.

قانون اساسی

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: حالا یک نسخه نادر از قانون اساسی آمریکا که ۲۳۷ سال برای تصویب به ایالت‌های گوناگون فرستاده شده بود، روز پنجشنبه گذشته، سر از یک حراجی در کارلینای شمالی درآورد و به قیمت ۹ میلیون دلار فروخته شد.

بیش‌تر بخوانید:

کوسه مصنوعی چینی ها را غافلگیر کرد

نکته جالب فروش این نسخه ارزشمند آن بود که این نسخه با قیمت پایه ۵۰۰ هزار دلار عرضه شد و در کمتر از ۷ دقیقه، با قیمت باورنکردنی ۹ میلیون دلار چکش خورد. البته قرار بود این حراج در ماه گذشته برگزار شود، اما به‌خاطر توفان هلن، این حراج با یک ماه تأخیر برگزار شد.

چیزی که این سند تاریخی را ارزشمندتر می‌کند، نامه‌ای است به پیوست آن که به امضای جروج واشنگتن، اولین رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا رسیده و از ایالت‌ها درخواست کرده این نسخه از قانون اساسی را به تصویب برسانند.

آخرین باری که یک نسخه از قانون اساسی آمریکا که برای تصویب، به همه ایالت‌ها فرستاده شد و در یک حراجی عرضه شد، به سال ۱۸۹۱ بازمی‌گردد که آن نسخه به قیمت نهایی ۴۰۰ دلار به فروش رفت.

زباله ۹ میلیون دلاری

کد خبر 893289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha