چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
۱ نفر

قیمت افغانی برای اولین بار مرز هزار تومان را پشت سر گذاشت و بهای هر واحد پول کشور همسایه در ایران از مرز هزار تومان عبور کرد.

پول افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت هر افغانی بر اساس اعلام سایت شبکه اطلاع رسانی قیمت طلا و سکه و ارز برابر با ۱۰۰۴ تومان است.

بررسی‌ها نشان از آن دارد هر افغانی در روزهای مشابه سه ماه گذشته یعنی در تاریخ چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ با رقم ۸,۲۵۰ ریال داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر افزایش ۲۰.۴۸ درصدی نسبت به سه ماه گذشته است.

فعالان بازار ارز تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را یکی از دلایل مهم ریزش ارزش پول ملی ایران و افزایش بهای ارزها در بازار ایران می‌دانند.

هر افغانی در روزهای مشابه سال گذشته یعنی در تاریخ سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ با رقم ۶,۷۵۰ ریال داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر افزایش ۴۷.۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

کد خبر 893675
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    13 20
    حالا که این‌قدر پول افاغنه ها با ارزش است..خوب بفرستید بروند مملکت خودشون..خواسته مردم ایران اخراج همه افاغنه ها از ایران است مجاز وغیره مجاز هم ندارد
    • Omid IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
      24 12
      باغیرمجاز موافقم ولی مجاز خیر.اون مشکلی نداره طبق قانون اومده تاهروقت هم بخواد میتونه بمونه.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    12 5
    چند روز دیگه با پول افغانی تو کشور خودمون افغانی قدرت خرید پیدا میکنه چرا دلار را ول کردند
  • مسعود IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    15 1
    با سلام بر هموطنان و همسفران عزیز خبر کوتاه و تلخ بود افغانی ۱۰۰۰ تومان تحت مدیریت طالبان به سوی دره ها داریم میرویم تبریک به مسئولان و مدیران تبریک به ملت ایران
  • علی رجبی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    29 2
    خداوند به حال افغان‌ها رحم کند با این حقوق شکم خوده کارگر اتباع در ایران سیر نمیشود پس فامیلشان در افغانستان چه خواهد شد امیدوارم که ارزش ریال جمهوری اسلامی ایران ارزش بیشتری پیدا کند وگرنه ما طبقه کارگر فلج خواهیم شد