رئیس‌جمهور کشورمان گفت: تحریم‌های یک‌جانبه، برخلاف موازین بین‌المللی و حقوق بشری، بسیاری از روندهای توسعه را با چالش مواجه کرده و مانع حرکت پایدار به سوی جهانی امن و اخلاق‌محور شده است.

مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در نشست سران بریکس در کازان روسیه اظهار کرد: جهان در سال گذشته با حوادث بسیاری روبه‌رو بوده و مؤلفه‌های صلح و امنیت، به‌ویژه در غرب آسیا، با تهدیدات جدی مواجه شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی، با نادیده گرفتن موازین بین‌المللی و عبور از خطوط قرمز، موجی جدید از خشونت و وحشت ایجاد کرده و برگ دیگری به تاریخ جنایت‌های خود افزوده است.

رئیس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: تحریم‌های یک‌جانبه، برخلاف موازین بین‌المللی و حقوق بشری، بسیاری از روندهای توسعه را با چالش مواجه کرده و مانع حرکت پایدار به سوی جهانی امن و اخلاق‌محور شده است.

وی ادامه داد: بریکس و بریکس‌پلاس باید سازوکاری شفاف، منصفانه و بدون تبعیض برای تجارت چندجانبه، با تمرکز ویژه بر جهان جنوب و کشورهای کمتر توسعه‌یافته، طراحی و اجرا کنند.

پزشکیان گفت: تحریم‌های غیرقانونی آثار ویران‌کننده‌ای بر روابط بین‌المللی داشته و مانع دسترسی کشورها به منابع مالی خود می‌شود، همچنین تأثیر منفی بر تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی، گرمایش زمین و ارائه کمک‌های بشردوستانه دارد.

وی افزود: کشورهای بریکس با بهره‌مندی از اقتصادی پویا و ظرفیت‌های ارزشمند می‌توانند از طریق همکاری‌های مشترک و تقویت پیوندهای اقتصادی منافع فراگیری را به ارمغان آورند.

رئییس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: استفاده از پول‌های ملی، پلتفرم‌های جدید بانکی، ارزهای دیجیتال و تقویت بانک توسعه می‌تواند به ساخت جهانی بهتر برای همه کمک کند.

کد خبر 893820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقصود نصیرزاده IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
    0 0
    به گوترش نگاه کنید ، درمانده ومنزوی به اطراف نگاه می کند.ترسوی بزدل و مزدور آمریکا صفت