مدیران شهری از پروژه‌های توسعه محلی و کلان طرح‌های عمرانی منطقه ۲۱ بازدید کردند

قرار خدمت این بار در منطقه ۲۱

همشهری- زینب زینال زاده: قرارهای خدمت شهردار تهران بهانه‌ای است تا مشکلات شهروندان از نزدیک بررسی و برطرف شود. بیست و دومین قرار در جنوب غرب پایتخت (منطقه ۲۱) رقم خورد و علیرضا زاکانی شهردار تهران همراه با سایر مدیران شهری از پروژه‌های توسعه محلی و کلان طرح‌های عمرانی بازدید کردند و در جریان پیشرفت و آخرین وضعیت آنها قرار گرفتند.

مقصد اول؛ مجموعه شهر دخت گوهرشاد

مجموعه فرهنگی، ورزشی ویژه بانوان به نام شهر دخت «گوهرشاد»، اولین مقصد قرار خدمت شهردار تهران و هیات همراه بود. این مجموعه بیش از ۵ هزار مترمربع زیربنا دارد و یکی از بزرگ‌ترین اماکن ویژه زنان در پایتخت محسوب می‌شود. ۲۲۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص‌داده‌شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بهره‌برداری برسد. علیرضا زاکانی در جریان بازدید از این پروژه گفت که شهربانوها مختص بانوان است و آنها می‌توانند از فضاهای ورزشی و فرهنگی باکیفیت استفاده کنند.

مقصد دوم؛ فتح - باغستان

فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح فتح - باغستان مقصد بعدی قرار خدمت شهردار تهران بود. این پروژه شرق اتوبان فتح را از طریق عرشه فلزی ۱۵۵ متری به جاده باغستان متصل می‌کند. طرحی که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و از سال گذشته عملیات عمرانی آن شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بهره‌برداری شود. به گفته مدیر پروژه وجود معارضان تأسیساتی مانند لوله ۱۸ اینچ گاز روند عملیات را کند کرده است. شهردار تهران هم تأکید کرد: «سازه‌ها ساخته شده و آماده نصب است و پروژه امسال افتتاح می‌شود.»

مقصد سوم، مجموعه مسکونی آتش‌نشانان

ساخت مجموعه مسکونی ۸ هزارواحدی برای آتش‌نشانان شهر تهران، پروژه دیگری بود که شهردار تهران از آن بازدید کرد. این پروژه در مساحتی بیش از ۳۹۰ هزار متر زیربنا و باهدف خانه‌دارشدن خانواده بزرگ آتش‌نشانی عملیاتی شده است. علیرضا زاکانی در جریان بازدید از پروژه که خاک‌برداری آن شروع شده، گفت که بیش از ۴ هزار واحد این مجموعه متعلق به آتش‌نشانان شهرداری تهران است و ۹۰ درصد آتش‌نشانان صاحب مسکن می‌شوند.

قرار خدمت شهردار با مردم جنوب غرب | سال ۱۴۰۵ آتش نشانان خانه دار می شوند

تحول در خدمت‌رسانی به مردم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در بیست و دومین قرار خدمت با کارکنان شهرداری منطقه ۲۱ دیدار کرد و گفت که تهران دچار مشکلات فراوانی از جمله فاصله زیاد بین شمال و جنوب و... است و جز با تحول در خدمت‌رسانی به مردم نمی‌توان این مشکلات را حل و جبران کرد. در ادامه موضوعات دیگری را هم بیان و اهم اقدامات شهرداری تهران تشریح شد.

  • اهم مشکلات پایتخت‌نشینان: ترافیک، آلودگی هوا، اجاره‌نشینی، گرانی سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره‌بها و... امروز شهروندان را آزاد می‌دهد.
  • توجه به سرانه‌ها: از بدو تولد تا انتهای حیات، شهرداری خدمتگزار شهروندان است. پس نباید اجازه داد شهر به‌صورت کاریکاتوری و بدون تأمین سرانه‌های هفت‌گانه رشد و توسعه یابد.
  • حل مشکلات با همکاری: تلاش کردیم در مشارکت با بخش‌های مختلف دولت، نصاب خدمت‌رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم. نمی‌توان با دعوا مشکلات مردم را حل کرد و چاره‌ای جز محبت، دوستی و همکاری برای حل مشکلات وجود ندارد.
  • باز کردن گره‌های زندگی مردم: با هدایت نقدینگی سرگردان، رفع موانع و فراهم‌کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توان سرمایه‌های لازم را برای ارتقای زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان استفاده کرد. از هر ابزاری باید برای باز کردن گره‌های زندگی مردم استفاده کرد.
  • بهبود خدمت‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل: ارتقای ناوگان عمومی از سال نخست در دستور کار قرار گرفت و امروز بیش از ۲۲۰۰ اتوبوس فعال در شهر وجود دارد و امیدواریم با ورود اتوبوس‌های جدید خریداری‌شده، وضعیت خدمت‌رسانی ارتقا و بهبود یابد.
  • رفع دغدغه مسکن: درگذشته تنها حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان از تسهیلات مسکن شهرداری استفاده کردند. امیدواریم بتوانیم همکاران را در قدرالسهم شهرداری تهران در پروژه‌های مختلف شریک کنیم. ایده‌آل ما رسیدن به روزی است که هیچ‌کدام از نیروها دغدغه مسکن نداشته باشند.
  • تردد تراموا در مسیر آزادی: دو دستگاه تراموا اهدایی از چین به زودی وارد تهران می شوند و خط ۱ تراموا از میدان آزادی آغاز خواهد شد و در آینده نیز بخش تکمیلی آن تا تهرانسر ادامه می‌یابد.
  • رکوردشکنی در آسفالت ریزی: امسال بیش از ۹۰ هزار تن آسفالت ریزی در معابر منطقه ۲۱ انجام شده است که یک رکورد شکنی محسوب می شود. به طور کلی سال گذشته در نهضت آسفالت ریزی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کردیم و امسال تا کنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت ریزی در معابر مناطق ۲۲ گانه انجام شده است.
  • قرار خدمت شهردار با مردم جنوب غرب | سال ۱۴۰۵ آتش نشانان خانه دار می شوند

آتش‌نشانان ۱۸ ماه دیگر خانه‌دار می‌شوند

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران

۸۰ درصد آتش‌نشان‌ها مستأجر هستند و متأسفانه به دلیل شرایط اجاره‌بها مجبور شدند از تهران خارج شوند. این موضوع به‌گونه‌ای به خدمات‌رسانی آسیب می‌زند. پروژه ۸۰۰۰ واحدی مسکن آتش‌نشانان حرکت خیلی خوبی در این دوره مدیریت شهری بوده و امیدواریم بعد از ۱۸ ماه آتش‌نشانان تهران صاحب مسکن شوند. این مجموعه یک شهرک کاملا سبز است که همه سرانه ها در آن پیش بینی شده و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سبز ایجاد می شود. هر بلوک بیش از هزار متر زیربنا خواهد داشت و واحد های مسکونی در متراژ بالای ۸۰ متر ساخته می شود.

ایجاد شادی و نشاط در شهر

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران

درگذشته شادی‌های محلی و منطقه‌ای برگزار می‌شد؛ اما از تجربه شادی‌های بزرگ و ملی در پایتخت محروم بودیم. با تلاش انجام شده به تکنولوژی برگزاری جشن‌های بزرگ خانوادگی و دارای ارزش‌های فرهنگی مانند جشن میلیونی غدیر و امام رضایی‌ها دست پیدا کردیم و این جشن‌ها به یک الگو برای سایر شهرهای بزرگ کشور تبدیل شده‌اند. به‌هرحال سعی کردیم از هر مناسبتی که می‌توانست ایجادکننده فرصت شادی در شهر باشد به‌خوبی استفاده کنیم و از این فرصت برای ترویج شادی و نشاط در پهنه‌های مختلف پایتخت بهره‌برداری کردیم.

قرار خدمت شهردار با مردم جنوب غرب | سال ۱۴۰۵ آتش نشانان خانه دار می شوند

نگاهی اجمالی به اهم پروژه‌ها

  • مجموعه فرهنگی ورزشی شهر دخت گوهرشاد

مساحت: ۵ هزار مترمربع

اعتبار: ۲۲۰ میلیارد تومان

زمان بهره‌برداری: سال آینده

  • پروژه فتح - باغستان

طول پل: عرشه فلزی به طول ۱۵۵ متر

اعتبار: ۱۰۰ میلیارد تومان

زمان بهره‌برداری: پایان امسال

  • پروژه ۸ هزار مسکونی آتش‌نشانان

مساحت: ۳۹۰ هزار مترمربع

زمان بهره‌برداری: اوایل سال ۱۴۰۵

کد خبر 894165
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha