مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
۱ نفر

یکی از برنامه‌های شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید تأسیس خانه روزنامه‌نگاران بود؛ از این‌رو یکی از بناهای تاریخی شهر در محدوده منطقه ۷ با هدف ایجاد محلی برای دورهمی روزنامه‌نگاران و برگزاری رویدادهای مرتبط با رسانه بهسازی شد که حالا این خانه در یک قدمی بهره‌برداری قرار دارد.

خانه روزنامه نگاران

همشهری: یکی از برنامه‌های شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید تأسیس خانه روزنامه‌نگاران بود؛ از این‌رو یکی از بناهای تاریخی شهر در محدوده منطقه ۷ با هدف ایجاد محلی برای دورهمی روزنامه‌نگاران و برگزاری رویدادهای مرتبط با رسانه بهسازی شد که حالا این خانه در یک قدمی بهره‌برداری قرار دارد.


اجزای ساختمان: زیرزمین، طبقه همکف و یک سوئیت در طبقه اول، کافه‌ برای گفت‌وگو و تعامل در طبقه فوقانی و پشت‌بام بنا
ویژگی‌ها: اجرای معماری سنتی و طراحی مدرن با جدیدترین روش‌های روز دنیا و بازسازی پروژه به‌گونه‌ای ‌ که نمادها و المان‌هایی از حرفه خبرنگاری داشته باشد. ‌
کاربری: فضایی برای دورهمی، برگزاری رویدادها، نشست‌ها و فعالیت خبرنگاران

پیشینه بنا
خانه نراقی درواقع خانه فردی به نام «نصرت‌الله دولت‌داد» پزشک و از سهامداران بیمارستان معروف «تهران کلینیک» بود. او سال‌ها قبل از ایران مهاجرت کرده و فرزندش هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کند و شهرداری تهران هم این خانه را از دختر او خریداری کرده است.

خانه روزنامه نگاران چه شرایطی دارد؟
در ۳ طبقه ساخته شده؛ حیاط در سمت شرق و جنوب ملک واقع شده است. ورودی اصلی بنا در سمت جنوب‌شرقی قرار گرفته که توسط یک راه‌پله پس از پیمودن مسیری در حیاط به طبقه همکف راه پیدا می‌کند و یک در فرعی نیز در ضلع شمال‌شرقی خانه قرار دارد که از طریق حیاطی کوچک و راه‌پله اصلی ساختمان به طبقات دسترسی ایجاد می‌کند.

مستحکم‌سازی خانه با آخرین دانش روز
محمدهادی‌ علی احمدی، شهردار منطقه ۷:
این خانه که قدمت آن به ۱۰۰ سال می‌رسد، توسط شهرداری تهران مرمت شده و در اختیار روزنامه‌نگاران قرار خواهد گرفت و براساس مرمت صورت گرفته، می‌تواند به محیطی برای برگزاری رویدادها و نشست‌های رسانه‌ای متعدد تبدیل شود. این محل با تغییر کاربری و مستحکم‌سازی‌ با آخرین دانش روز، هم‌اکنون مکانی مناسب و امن برای حضور و فعالیت اهالی رسانه است و شهرداری تهران امیدوار است با افتتاح خانه روزنامه‌نگاران شهر، به اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران در توسعه حرفه و دانش روزنامه‌نگاری یاری برساند.

کد خبر 894258
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha