نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی در شرایط اضطرار پذیرفته شده است اما اگر برداشت از این صندوق به صورت مکرر انجام پذیرد، عملاً هدف تشکیل صندوق زیر سوال خواهد رفت.

مهرداد لاهوتی

مهرداد لاهوتی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در ارزیابی لایحه بودجه ۱۴۰۴، اظهار داشت: بودجه ارائه شده توسط دولت را بودجه مناسبی نمی‌بینم که مهم‌ترین دلیل آن استقراض ۹.۸ میلیارد دلاری از صندوق ملی توسعه است، از ابتدای دولت تا به الان یک ۷ میلیارددلار و اکنون یک ۹.۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه استقراض شد که خود باعث ایجاد ناترازی‌های فراوانی می‌شود.

لاهوتی با تاکید بر اینکه «صندوق ملی توسعه سرمایه مردم است»، مطرح کرد: مشکل اصلی این است که این استقراض‌ها بازگشتی ندارند و فقط از سرمایه ملت ایران کاسته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: البته که برداشت از صندوق توسعه ملی در شرایط اضطرار پذیرفته شده است اما اگر برداشت از اینصندوق به صورت مکرر انجام پذیرد، عملاً هدف تشکیل صندوق زیر سوال خواهد رفت. لایحه بودجه ۱۴۰۴ نیز به دلیل کاهش سهم صندوق توسعه ملی از این چالش رنج می‌برد.

کد خبر 894703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha