اکبر عبدی ویدئوی جدیدی منتشر کرده و گفته که اوضاع مالی‌اش خوب است و از کسانی که فکر کرده‌اند او اوضاعش ناجور است گله کرده. خب، مرد حسابی خودت گفتی حقوقت کم است.

اکبر عبدی

همشهری آنلاین: چند وقت پیش، اکبر عبدی که یَد طولایی در بیان مسائل شخصی و مالی‌اش در برنامه‌های مختلف دارد، در ویدئویی از بازنشستگی‌اش و دریافت حقوق ۷ میلیون تومانی از وزارت ارشاد گله کرد و گفت: «چطور یک بازنشسته می‌تواند با این حقوق مخارجش را تامین کند در حالی که مخارج او با داماد و عروس و نوه بیشتر هم شده است؟ آقای مسئول که برای یک نماینده بیش از ۴۰ میلیون حقوق تعیین می‌کند و آنها هیچ کاری نمی‌کند یا می‌خوابند یا چرت می‌زنند. آقای قالیباف! شما صدای مردم هستید. باید به داد مردم و بازنشسته‌ها برسید ...» البته مسلما اکبر عبدی که بارها خودش اذعان کرده خیلی از فیلم‌های بی‌کیفیت و بی‌ارزشی که بازی کرده، به خاطر پول بوده، با ۶ــ۷ میلیون زندگی نمی‌کند و اموراتش با این رقم‌ها نمی‌چرخد. او هم مثل خیلی‌های دیگر تصوری واقعی از زندگی یک بازنشسته با این دریافتی ناچیز ندارد و نمی‌داند کسی که عروس و داماد و نوه دارد چطور باید با این گرانی و با این رقم‌ها آبروداری کند، ولی خب در حد و اندازه یک بازیگر سعی کرده بود در آن ویدئو به این مسئله اشاره‌ای داشته باشد، هرچند از ظاهر این ویدئو بیشتر برمی‌آمد که او بیشتر مشکل خودش را مطرح می‌کرد تا اینکه بخواهد مسئله‌ای کلان‌تر را برجسته کند.

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق هنر که به مسائل هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران می‌پردازد، بعد از این ویدئو اعلام کرد: «با آقای عبدی تماس گرفتم تا هماهنگی لازم را انجام دهم و مشکلات را بررسی کنیم. متوجه شدیم که ایشان خارج از کشورند و به محض اینکه برگردند، دعوت‌شان می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم در خدمت‌شان خواهیم بود.» قاعدتا آقای عبدی اول باید به کشور برگردند تا بتوانند حقوق ۷ میلیونی تومانی‌شان را بگیرند و مشکلات‌شان را برطرف کنند.

همچنین پوراحمدی گفته بود: «آقای عبدی عضو صندوق اعتباری هنر هستند و به عنوان فردی دارای درجه یک هنر و پیشکسوت شامل طرح‌های حمایتی ما می‌شوند. از جمله این طرح‌ها بیمه تکمیلی رایگان برای خود ایشان و خانواده‌شان است. همچنین، افراد دارای درجه یک هنر از طرح تکریم بهره‌مند می‌شوند که ماهانه مبلغی به حساب‌شان واریز می‌شود.» توضیحات پوراحمدی فقط باعث می‌شد که طنز قضیه بیشتر شود. واقعا اکبر عبدی که با آن حالت گرفته و چهره درهم در آن ویدئو تضرع می‌کرد که حقوقش چنین و چنان است، به این حمایت‌ها نیاز دارد؟

حالا اکبر عبدی که گویا دیده با آن ویدئو خیلی خراب کرده، ویدئوی جدیدی پر و منتشر کرده و توضیح داده که اوضاعش آنقدرها هم بد نیست. او در این ویدئو جدید می‌گوید: «قصدم از آن حرف‌ها راجع به خودم نبود. قصدم بیان بی‌احترامی به آدمی بود که بعد از سی چهل سال خدمت با چه حقوق حقیری بازنشسته می‌شود. شاید من چهار پنج سال دیگر زنده باشم، اما بعد از من خانواده‌ام هم مشکل مالی نخواهد داشت. آنقدر جور کرده‌ام، آنقدر شم و شعور اقتصادی داشته‌ام که نیاز مادی نداشته باشم؛ هم خودم و هم خانواده‌ام. بعضی‌ها به این شک و شبهه افتاده بودند که اکبر عبدی نیازمند است و می‌گفتند که شماره کارت بده تا پول بریزیم به حسابت. از این افراد متشکرم و خواهش می‌کنم آن مبلغی که فکر کردید باید برای من کارت به کارت کنید، به اولین کسی که نزدیک‌تر است به شما، به آنها کمک کنید. دو درصد از شنوندگان آن ویدئو من را در ذهن‌شان دادگاهی کردند و حکم صادر کردند که من بدبختم و باید به من کمک شود. نه، از صدقه‌سر شما من دارم و حتی اگر بتوانم به دیگران هم کمک می‌کنم. اگر می‌توانید به نزدیکان‌تان کمک کنید. شبکه مجازی برای این کارها نیست، برای درد گفتن است. نمی‌خواهد راجع به دیگران حرف بزنید و تصمیم بگیرید.»

بهتر بود اکبر عبدی خودش قبل از انتشار آن ویدئو با همان آینده‌بینی و شّمی که دارد، به عواقبش فکر می‌کرد که مجبور نشود دوباره از جایی در خارج وقت بگذارد و راجع به تمکن و ثروت خودش و خانواده‌اش حرف بزند.

کد خبر 894740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    2 0
    عبدی آدم با هوش و نکته سنجی است که با مردانگی توانست شرایط اسفبار زندگی نا بسامان میلیونها حقوق بگیر را به گوش سنگین مسئولان مرفه بی درد برساند
  • محمدرضا کلباسی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    2 0
    ای چرخ فلک دوندگی ما را کشت ؛ بر درگه خلق بندگی ما را کشت . یک منکر و این همه گناه واجب ؛ ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت .
  • سیامک IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    1 0
    استاد وقتی حرفی میزنه . از قول قشر ضعیف و بازنشسته های حداقلی بگیر صحبت میکنه . و فروتنی و همدردی استاد عبدی با قشر ضعیف بر کسی پوشیده نیست..بلی تعداد خیلی زیادی از بازنشستگان محترم به دلایلی حقوق بسیار کمی میگیرند و کفاف مخارج سنگین امروزی را نمیدهد. لطفا برای استاد حاشیه درست نکنید زیرا که همیشه سمت قشر ضعیف رو میگیره...و حرف عام جامعه رو میزنه
  • عیسی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    1 0
    اون افرادی که فکرکردند استاد اکبر عبدی فقیره وبرای خودش اعتراض به بدبختی بازنشسته ها میکنه .مافیای دولت هستن والا کیست که نداند استاد درد مردم رو میگفت خودش هزار ماشالله توانمده و دست دهها نفرو گرفته وکمک مالی میکنه .اینها دولتی ها جهت تخریب ایشان بودند