مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اهدای نشان شهروندی به شهروندان نمونه تهرانی تا پایان سال خبر داد.

نرکس معدنی پور

به گزارش همشهری آنلاین، نرگس معدنی پور در مورد آخرین وضعیت اهدای نشان شهروندی به شهروندان تهرانی با بیان اینکه در دوره ششم شورای شهر تهران مصوبه اهدای نشان شهروندی بعد از ۱۳ سال احیا شد و در این مدت جلسات مختلفی را برای پشبرد این مصوبه برگزار کردیم، گفت: در این دوره شورای شهر تهران، دستورالعمل تعیین شاخص‌ها و معیارهای افراد گیرنده نشان شهروندی مشخص شد.

او با بیان اینکه شورای شهر تهران در سالهای دور مصوبه‌ای در مورد اهدای نشان به شهروندان نمونه داشته اما از آن زمان مسکوت مانده بود و در این دوره شاخص‌هایش مشخص شده است، اظهار کرد: تعیین دستورالعمل‌ها و شاخص‌های نشان شهروندی کار سختی است و به عنوان مثال موضوع طراحی نشان که به نظر امری ساده به نظر می رسد هم یکی دیگر از سختی‌های کار بود؛ بگونه‌ای که باید المان و نشان‌های تهران را در خود می‌داشت.

معدنی پور با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در این دوره مدیریت شهری با دستورالعمل‌های تعیینی، حتما نشان شهروندی بر اساس معیارها به چند شهروند اهدا شود، گفت: در مورد تعیین شاخص‌ها باید بگویم که در دو سطح عمومی و تخصصی تعیین شده‌اند و به عنوان مثال یک ورزشکار را در نظر بگیرید که این فرد مدال آور بوده و از نظر شاخص‌های تخصصی دریافت نشان شهروندی حائز رتبه است؛ اما باید از منظر شاخص‌های عمومی نیز برای شهر و شهروندان اقدامی موثر انجام داده باشد تا بتواند نشان شهروندی را دریافت کند. یعنی الزاما ورزشکار و هنرمند بودن ملاک دریافت نشان نیست؛ بلکه باید خدمات شایسته و برجسته برای شهر تهران و شهروند تهرانی داشته باشند.

افراد از دل محلات با کمک مردم شناسایی می‌شوند

عضو شورای شهر تهران در مورد تعیین افراد تأکید کرد: کمیته ارزیابی نشان شهروندی، تدوین دستورالعمل را در دستور کار خود قرار داده است و شاخص‌های ارزیابی مشخص شده که افراد از سطح محلات و مناطق به کمیته ارزیابی معرفی شوند، به این معنا که با کمک مردم این افراد شناسایی شوند. به طور مثال کاسب قانونمدار که اقدامی برای اعتلای شهر انجام می‌دهد باید توسط شهروندان به کمیته ارزیابی نشان شهروندی معرفی شوند و در حال تلاش هستیم که از بین افراد معرفی شده غربالگری صورت گیرد که در حال حاضر از سطح محلات و مناطق این اسامی دریافت شده است و دبیرخانه نشان شهروندی در حال بررسی اسامی با شاخص‌های تعیین شده است که براساس جدول معیار و شاخص‌ها، افراد مسخص شوند و برای دریافت نشان به شورای شهر تهران معرفی شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد دارای نشان شهروندی چه خدماتی دریافت می‌کنند با تأکید بر اینکه این افرادی که خدمات می‌دهند بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می‌کند و کارهای عام المنفع انجام می‌دهند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کنار نشانی که به این شهروندان داده می شود؛ امتیازاتی هم به این افراد بدهیم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم.

او در مورد زمان رونمایی از نشان شهروندی و اهدای آن نیز گفت: در تلاش بودیم که در هفته فرهنگی تهران این مهم رونمایی شود و با توجه به اینکه کار زمان‌بری است و هنوز بررسی‌ها تمام نشده است؛ اما تلاش می‌شود تا پایان سال یک دوره نشان شهروندی به شهروندان اهدا شود. در مورد طراحی نشان شهروندی نیز برای تهران فراخوان انجام شده و شاهد حضور فعال طراحان بودیم که هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

کد خبر 894987
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha